Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo mensen,
Bepaalde onderwerpen benodigen een spectaculaire titel om de saaiere inhoud te kunnen verkopen. In dit geval is dit niet zo en gaat het echt over vliegen met de DS.
Wat is er aan de hand ?
Ik moest op een paar weken terug door de weeks van Eindhoven naar Alphen aan den Rijn voor een begrafenis om 10:30 uur. Kinderen in Centrum Eindhoven op het dagverblijf afgeleverd en 8:15 uur reed ik de stad uit.
Onderweg ging voorspoedig op een paar stukjes langzaam rijden na. Ik wist echter niet dat een massale sabotageactie op touw was gezet om te voorkomen dat een heleboel mensen (inclusief mezelf) op tijd op hun bestemming kwamen.
Ingredienten:
1 Dump-vrachtauto
1 lading voor deze auto
1 chauffeur
0 koffie, de chauffeur moest in een slaperige toestand gehouden worden
(Dit laatste geldt ook voor alle andere mensen in de buurt die op creatieve wijze de sabotageactie qua tijdsduur hadden kunnen inkorten)
1 matrix bord op een lange vakwerk draag-arm boven de A12 snelweg.
scenario: chauffeur dumpt lading, vergeet de bak omlaag te doen en rijdt het matrix portaal overhoop. Vervolgens is er niemand met een benzine-slijper die het obstakel in stukken had kunnen slijpen en kunnen verwijderen.
Door deze gegevens ben ik gaan omrijden en kwam volgens TomTom op een smal dijk-weggetje aan, ergens bij Breukelen. Snelheidslimiet 60 maar ik was al laat dus reed ik dat ook. Ik lette goed links en rechts op om me op die snelheid niet te laten verrassen van opzij. Plotseling was het asfalt voor me een halve meter verhoogd zonder waarschuwing en hier was ik niet de eerste die daar last van had, getuige de vele schrammen op het wegdek waar diverse auto’s al materiaal met het wegdek had uitgewisseld.
Remmen was te laat en in werd gelanceerd tussen de knotwilgen door. De landing was vrij hard en de motor maakte daarna ook een ander lawaai. Dit bleek te komen van de achter-demper die van de pijp geschoven was omdat die de weg geraakt had (getuige de diepe schrammen in de demper).
De demper is na de begrafenis door de EuroMaster er weer op gemonteerd. Ik werd meteen geholpen en hoefde niets af te rekenen.
Eind goed al goed zou je denken.
Echter merk ik nu dat de ruit van het links-achter portier tegen de trompet komt. ook zit het bestuurders-portier niet goed meer in het slot, deze valt tijdens het rijden soms open.
Ik denk dat ik Sanders of een auto-schade hersteller er toch eens naar laat kijken of het chassis niet ontzet is. Gelukkig ben ik wel all-risk verzekerd.
Ik houd jullie op de hoogte,
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat is vervelend. Je reed dus niet te hard en toch schade aan de auto? Vraag me af of de wegbeheerder hiervoor aansprakelijk te stellen is. De vraag is nu of je kan aantonen dat je inderdaad niet te hard reed. Heeft je TomTom een logging-functie, waarmee je achteraf je route kan uitlezen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hoi Brian,
Volgens mij heeft m’n TomTom dat niet, het is een oudere versie.
Ik denk dat ik aan de hand van de wegen die ik gereden ben de plek des onheils wel weer terug kan vinden. Ik denk dat ik zo’n 50 á 60 deed ten tijde van lancering (60 was de toegestane snelheid). Daarvoor reed ik denk ik iets te hard…....
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.