Onregelmatig stationair toerental
fonzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 17 augustus 2010 07:56 PM

Ik heb het probleem bij mijn 2.1 ie dat deze bij koude en warme motor een onregelmatig stationair toerental heeft.
Onlangs zijn bobine, bougiekabels, verdeelkap, rotor en benzinefilter vervangen. Hier kan het lijkt mij dan niet meer aanliggen.
Heeft iemand nog suggesties of ideeen?

Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 augustus 2010 08:08 PM
  [ # 1 ]

Heb zoiets ook mee gemaakt. Toen bleek naar het doormeten van de injecteurs vanaf de ECU dat één van de injecteurs niet aangesloten was (stekkertjes breken gauw af ivm met de warmte van het blok). stationair loopt hij dan op 3 poten bij toerental verhoging trekken de 3 poten dan wel de 4e mee. Meet ze eens door vanaf de ECU stekker onder je dashboard !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 augustus 2010 12:25 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad: Een brakke kabelboom voor het injectie-deel lijkt me het meest waarschijnlijk.

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2010 03:20 PM
  [ # 3 ]

Als een van de drie injectors niet meer meedoet merk je dat direct in de prestaties. De top ligt ergens rond de 120, 130 misschien, dus op de snelweg heb je dat meteen door. Dus als het alleen maar een onregelmatig toerental is, maar je merkt niet heel veel prestatievermindering, zal je het ergens anders moeten zoeken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook