2 van de 2
 < Vorige 1 2

onderhoud en restauratie
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 april 2010 11:55 AM
  [ # 16 ]

Foto’s?

Citroen!

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 24 augustus 2010 11:51 PM
  [ # 17 ]

ik zal binnen kort echt eens foto`s naar zetten maar ik kwam dit tegen op een franse website

http://www.leboncoin.fr/voitures/123045807.htm?ca=12_s

ook een ds 21 m maar die heeft ook geen remknop maar pedaal net als mijn ds21 m maar ik heb er ook geen knop in maar een pedaal .... is het niet een andere benaming voor een dsuper 5 ? daar hebben ze het ook over op die website ,, verder kan ik geen frans. ik heb dus ook de 5 bak erin liggen achter (voor eigenlijk) een 2100 motor

de ds die ze aanbieden heeft ook geen sierstrips op de deuren dat heb ik ook niet .
er zit ook van die special achtige dorpel bekleding op de dorpels dat heb ik ook ...

zijn er soms een paar bij mekaar geraapte ds sen gemaakt ie eigenlijk net overal niet tussen passen kwa wat er wel of niet op en aan zou moeten zitten ?

ben eigenlijk wel benieuwd of ik nu gewoon een ds heb net als de gegevens of dat ik een id heb.

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 augustus 2010 12:00 AM
  [ # 18 ]

heb er meedere gevonden op franse sites die als ds21m worden aangeduid maar die inderdaad pedalen hebben en kale dorpel bekleding , heb er ook 1 gevonden zonder stuurbekrachtiging net zoals die van mij (gebabelfished).

ik denk dat het toch een kloppend model is , ik kan er alleen nog geen logische uitleg over geven waarom dit zo hoort maar het schijnt vaker voor te komen dus…

heb ik alleen nog de vraag waarom mijn ds 2 jaar te laat op kenteken staat ... ergens lang gestaan of bewaard ??? ik ken ook iemand met een eend die als eerste datum 1996 heeft dat kan ook niet eigenlijk maar die is gewoon niet eerder verkocht geweest.

wat kan een ds of id je bezig houden
nuts

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 augustus 2010 12:04 AM
  [ # 19 ]

Een auto met een rempedaal is altijd een ID (ofwel een DSpécial, DSuper of DSuper5). De meeste eigenaren van zo’n auto doen graag of het een DS is. Dat is het niet.
Alleen een DS heeft een remknop (en een break natuurlijk ook).

Citroen!

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 augustus 2010 12:21 AM
  [ # 20 ]

ja dat kan wel zo zijn maar waarom worden ze dan aangebodem en staat dat ook papier dat het een DS21M is ???
er word nergens over ID gesproken

mij persoonlijk intereseert het mijn geen **** of ik in een ID of DS rij ...ik heb een snoek dus .. clap altijd feest

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 25 augustus 2010 12:28 AM
  [ # 21 ]
reeband schreef:

ik zal binnen kort echt eens foto`s naar zetten maar ik kwam dit tegen op een franse website

http://www.leboncoin.fr/voitures/123045807.htm?ca=12_s

Het eerste wat ik zie staan als ik op de link klik is dit:

Citroën DSUPER5 très bon état mécanique et carrosserie. Parcourt toute distance. Révision et contrôle technique faits.

Kortom gewoon een DSUPER5. Een DS met rempedaal is nooit geleverd.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 augustus 2010 12:31 AM
  [ # 22 ]

Een DSuper5 heeft onder de motorkap een typeplaatje met daarop “DS21M”. Dat gebruiken de eigenaren vaker om hun ID een DS te laten lijken (vooral als ie verkocht moet worden)....

Citroen!

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 augustus 2010 12:33 AM
  [ # 23 ]

ja dat weet ik dat dat nooit geleverd is en ik geloof dat ook wel ik weet ook niet beter dan dat dat zo is . maar die advertentie word wel aangeduid met DS21M .
er zijn er meer op internet die een DS21M aanbieden die een soort gelijk model blijken te hebben als ik .

ik denk dat er op de een of andere manier voor misschien verschillende landen ofzo andere benaming werd gebruikt ...want iedereen die het in de advertenties noemt komen inderdaad met een dsuper 5 aan ....

ik ga niet over die stelregel in discussie dan het een id moet zijn maar ben gewoon benieuwd hoe dat nou zit of makelijker gezegd wie kan vertellen wat een DS21M is en een DSuper5 of waarom dat een en het zelfde is .....

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 augustus 2010 12:38 AM
  [ # 24 ]
DriverD schreef:

Een DSuper5 heeft onder de motorkap een typeplaatje met daarop “DS21M”. Dat gebruiken de eigenaren vaker om hun ID een DS te laten lijken (vooral als ie verkocht moet worden)....

zou kunnen maar even met respect voor jouw hoor ik vind dit echt een baggersmoes als mense dit zouden gebruiken om iets te verkopen . het zal heus wel gebeuren maar wat is er mis met een goede ID ??? naar mij idee niets .... en ik heb ook (tot mijn spijt) een ID 19 f break verkocht ....Dat was een ID maar wat een geweldige auto!  die wou ik nog wel terug willen kopen als ik wist waar die is gebleven… maar goed

voor mij is een mooie Dspecial net zoveel waard als een DS pallas beide modellen verschillen dan wel enorm maar zijn toch snoeken en blijven in welke vorm dan ook mooi…

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 augustus 2010 12:50 AM
  [ # 25 ]

Kijk, de één gaat voor een DS Pallas, de ander voor een DSpécial. Daar gaat het niet om. Sterker nog: Een DSuper5 is een fijne uitvoering van de ID/DS-serie.

Waar het om gaat: Als je een DSuper5 te koop hebt, vind ik het misleidend om die aan te prijzen als DS21M.
Een DS21M is een DS21 met handgeschakelde bak. Een DSuper5 is een DSuper5: Een ID met een DS21 motor en 5-bak, duidelijk?

Citroen!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook