Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Op mijn serie II zitten origineel stalen velgen met plastic wieldoppen die je middels een aparte plastic ring in de velgen vastklikt.
Ik vond die dingen zó spuuglillik dat ik via XM’metje oudere plastic doppen (zgn. Reflex-doppen) heb gekocht, maar het zat me niet mee:
de klemmetjes waren oud en lam en ik ben dus alweer één dop kwijt… ops:
Om erger te voorkomen heb ik de andere drie er maar weer afgehaald, en hoop op Citromobile de ontbrekende dop en nieuwe klemmetjes te kunnen kopen.
Nu heb ik via Ebay een setje kleine RVS-wieldopjes gekocht (die alleen de wielbouten afdekken), maar die moeten met een centrale bout worden vastgezet..
en dus mijn vraag; hoe moet dat met een serie II?
Dit zijn volgens mij serie I dopjes (zoals op de introductiefolder), maar ik vind ze wel geinig en zou ze graag op mijn 20RE willen hebben.
ik kan ook aan die compleet-wieldekkende RVS doppen komen (wederom via Roy), maar weet niet of dit wel zo mooi is op een serie II…
Wie weet hoe ik die kleintjes monteren kan, mits mogelijk?
‘Spirit of avant-garde’
Die grote wieldoppen (Pallas-doppen die ook op een Prestige S1 zitten) Kun je er gewoon op rammen, hoor.
Die kleine weet ik niet hoe die vastzitten.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar heb je aparte middenstukken voor nodig die in de velg gedouwt zitten.
In het midden zit een schroefdraad voor de moer. Ik weet niet of CX-basis die erbij levert.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Aaah… dat maakt al een hoop duidelijk Wendela
Deze extra doppen vallen over je astap als ik het goed begrijp, en daarop schroef je dus die kleine dopjes vast.
Hoe kom ik nu aan die montagedopjes….Roy? :
‘Spirit of avant-garde’

- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij CX-basis als je ze op Citromobile niet kunt vinden dus.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
CX-power schreef:Die grote wieldoppen (Pallas-doppen die ook op een Prestige S1 zitten) Kun je er gewoon op rammen, hoor.
mag dat rammen wel met enig respect voor die chique doppen ?!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Pascal schreef:Aaah… dat maakt al een hoop duidelijk Wendela
![]()
Deze extra doppen vallen over je astap als ik het goed begrijp, en daarop schroef je dus die kleine dopjes vast.
Hoe kom ik nu aan die montagedopjes….Roy?:
heb ze niet sorry… heb wel die kooimoertjes nieuw voor 2cv en gsa doppen passen deze niet in het gat van de velg? heb ik alleen incomplete doppen liggen..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
cx25gtit2 schreef:CX-power schreef:Die grote wieldoppen (Pallas-doppen die ook op een Prestige S1 zitten) Kun je er gewoon op rammen, hoor.
mag dat rammen wel met enig respect voor die chique doppen ?!
we rammen er gewoon wat deuken in
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hier vermelding van een ander soort wieldop. is gewoon een leuke foto !
even naar boven scrollen op deze pagina (24)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 17421
- CX 2400 Super
Pascal schreef:
ik kan ook aan die compleet-wieldekkende RVS doppen komen (wederom via Roy), maar weet niet of dit wel zo mooi is op een serie II…
De 1978-1985 Pallas/Prestige doppen zijn wel vaker onder S2 te zien en naar mijn mening staat dat heel goed: stukken beter dan kunststof. Bovendien blijven ze in het algemeen goed vastzitten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
cx25gtit2 schreef:hier vermelding van een ander soort wieldop. is gewoon een leuke foto !
Hè, ik had gehoopt de 1974-1976 Export/2200 doppen te zien, de perfecte frisbees! Als iemand ze heeft liggen, houd ik me aanbevolen…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die plastic doppies met blokjes? Die heb ik.

- CX 2400 Super
Nee… Ik bedoel deze:

- CX 2400 Super
hé, foto’s plaatsen lukt even niet…

- CX 2400 Super
resolutie was blijkbaar te hoog… hoop dat de doppen op deze foto nog een beetje zichtbaar zijn.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, die zitten ook op mijn Jacqueline, ja. Geleverd op de 2200 in het eerste jaar van de CX. Die zaten niet op export modellen, voor zover ik weet.