Als een snoek in het water
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 27 augustus 2010 06:39 PM

maar ook niet helemaal.

Vanmorgen reed ik door een dikke plas en toen had ik geen koppeling meer. Tenminste, ik had hem nog wel, maar de halfautomaat ontkoppelde. Na een pakweg 15 seconden had ik weer aangrijping.

Kan een snoek niet tegen water? Is dit gebruikelijk?

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 27 augustus 2010 11:30 PM
  [ # 1 ]

Denk dat er water tussen de v-snaar en de poelie van je centrifugaal regelaar is gekomen, waardoor deze is gaan slippen en je centrifugaalregelaar van slag is geraakt.

Met een mechanische DS kun je overigens prima door diepe plassen rijden heb ik gisteren gemerkt. Je moet er alleen voor zorgen dat je je ramen op tijd dicht doet.  Laughing

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973

Gepost: 27 augustus 2010 11:39 PM
  [ # 2 ]

Toen ik een jaar of 16 was werkte ik in een garage en dat is rond 1958 geweest, de ‘snoek’ was net op de markt er er gingen wilde verhalen over deze bizondere auto. Zo zou er een snoek met 160 km/u van de weg zijn geraakt en in een breed water terecht zijn gekomen. Maar vanwege de vlakke bodem was hij als een keilsteen weer uit het water gesprongen en 150 meter verder in een weiland tot stilstand zijn gekomen. De snoek is dus zeker heel bedreven met water.

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 30 augustus 2010 12:47 PM
  [ # 3 ]

ik heb het ook een keer gehadwegens lhm lekage op de v snaar van de centrifugaal koppeling ...de ds ontkoppelde maar naa schoon maken van de lhm lekage deed alles weer normaal

Profiel  

Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 30 augustus 2010 04:37 PM
  [ # 4 ]

Dank heren, niks om me zorgen over te maken dus.

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 31 augustus 2010 02:35 PM
  [ # 5 ]

Als ik met mijn DS door diep water heb gereden, gaan mijn remmen vreselijk tekeer als ik wil remmen. De hele wagen maakt dan een zwaar dreunend kreun-geluid. De remmen doen het dan ook niet zo best voor even.

Louis de Funes zorgde er trouwens voor als ie te water raakte met de DS dat ie dan omgekeerd bleef drijven (uit: Rabbi Jacob):

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook