regengootjes afslijpen of niet
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 16 september 2010 06:27 PM

Hallo,

kan er iemand zeggen of de nieuw geleverde regengootjes bij montage moeten “bewerkt” worden of niet ?
Ik heb het over de opstaande rand, die op sommige foto’s net tot aan de schelpjes lijkt te lopen, en op andere foto’s loopt die tot beneden door.

In het eerste geval is er een deel van de opstaande rand weggeslepen, (en zijn de nieuw geleverde rubbers ook te lang) in het laatste geval dus niet.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om de rand waarin het rubber dient geklemd te worden.

Hoe was het origineel ?

      Merci

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 september 2010 04:35 PM
  [ # 1 ]

Persoonlijk ken ik alleen de replica-regengootjes zoals Langelaar ze levert, en die kunnen zonder bewerking aan de koets worden gelast…
Heb je misschien een verduidelijkende foto van jouw lijsten?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 20 september 2010 08:22 AM
  [ # 2 ]

Het rubber profiel op de goot hoort niet tot helemaal onder door te lopen. Ik heb bij mij ook vervangen en er niks afgeslepen:

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 september 2010 09:23 AM
  [ # 3 ]

Ik kreeg altijd wèl het advies om de klemrandjes (die met puntlasjes vastzit) af te slijpen zodat de diverse rubberstrips niet meer gemonteerd kunnen worden:

Ja, misschien iets meer lawaai maar beduidend minder roestvorming…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 20 september 2010 09:54 AM
  [ # 4 ]
Pascal schreef:

Ik kreeg altijd wèl het advies om de klemrandjes (die met puntlasjes vastzit) af te slijpen zodat de diverse rubberstrips niet meer gemonteerd kunnen worden:

Ja, misschien iets meer lawaai maar beduidend minder roestvorming…

Op je regengootjes misschien minder roestvorming maar op je plaatwerk des te meer lijkt me indien er geen rubbers zitten. Gewoon rubbers monteren en goed in de tectyl zetten

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook