koelsysteem ontluchten
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 22 september 2010 04:27 PM

hallo

ik had bij mijn berlingo 1.6 HDI 75pk bj’06 een waterdarm stuk
deze heb ik vervangen en ik heb koelwater gaan halen

kan er mij iemand vertellen hoe ik precies het koelsysteem ontlucht

alvast bedank
gr. gert

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 26 september 2010 10:40 AM
  [ # 1 ]

niemand die mij kan helpen

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar vind niet veel

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2010 12:28 PM
  [ # 2 ]

Wellicht is het een goed idee om de vraag als volgt te stellen:

Bij mijn Berlingo 1.6 HDi 75pk bj’06 was er een slang van het koelsysteem stuk. Deze heb ik vervangen en ik heb nieuwe koelvloeistof gekocht. Kan iemand mij vertellen hoe het koelsysteem moet worden ontlucht?

Net even wat minder Vlaams op dit Nederlandstalige forum, je weet maar nooit.  Wink

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 26 september 2010 01:05 PM
  [ # 3 ]

bedankt Wink

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 30 september 2010 12:33 AM
  [ # 4 ]

kan niemand mij helpen

Profiel  
 
puggie_205
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 30 september 2010 01:25 AM
  [ # 5 ]

kvs bijvullen, ontluchtingsnippels losdraaien ( waarschijnlijk zit er 1 op de slang bij de kachel radiator) en dan eens warm gaan rijden.
en dan terug kvs bijvullen

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 30 september 2010 11:10 AM
  [ # 6 ]

die ontluchtingsnippel voor de kachelradiator heb ik gezien Wink

is dit de enige ontluchtingsnippel?

ik ga het zo proberen bedankt

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 30 september 2010 01:00 PM
  [ # 7 ]

- Koelsysteem vol gieten,
- Dop eraf laten,
- Verwarming op zijn warmst zetten
- Ventilator stand maximaal
- starten,
- onluchtingsnippel, als deze er is op de kachelslang, los draaien, niet eraf draaien.
- let op koelwaterniveau en zonodig bijvullen.
- warm laten draaien tot en met dat de koelvin aanslaat.

- nu zou alle lucht eruit moeten zijn…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 03 oktober 2010 09:18 PM
  [ # 8 ]

bedankt voor de uitleg

ik denk dat het gelukt is Wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 03 oktober 2010 09:57 PM
  [ # 9 ]

Eventuul kun je nog in de koelslang onder en boven de radiateur knijpen als ze warm / het zijn om zo een extra omploop boost te creeeren. Vooral handig bij TU motoren deze willen nog wel eens een luchtbel onder de Temp sensor houden krijg je vreemde meldingen over te warme motor op je dash terwijl er niks aan de hand is….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
16vcorrado
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 03 oktober 2010 11:09 PM
  [ # 10 ]

oké zal ik zeker ook eens doen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook