Beste,
Ik heb zo links en rechts al wat zitten spitten op dit mooie forum naar het onderwerp hydraulique leidingen en rubbers.
Wat ik zoek: wat is de juiste werkwijze voor het aanbrengen van de rubbers op de diverse componenten.
Ik zal ze eens op een rij zetten:
- Doe ik eerst het rubber in het betreffende onderdeel of schuif ik het rubber eerst over de leiding.
—Indien het rubber in het onderdeel moet, tot hoever kan ik hem dan inbrengen?
—Indien over de leiding, moet ik hem dan schuiven tot aan de uitstulping van de leiding?
Dan het aandraaien….
—Moet ik de nippels aandraaien tot handvast of een andere methode.
Ik hoop op een hoop reacties…














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ok: leidingrubbers altijd IN het onderdeel aanbrengen en NOOIT op de leiding.
Het rubber gewoon in het onderdeel proppen tot onder in de boring. Tot ie niet meer verder kan dus. Dan nippel met de hand indraaien en vastzetten met een steek of leidingsleutel tot de nippel vast zit. Niet muurvast, maar ook niet alleen handvast. Gewoon vast dus. That’s it. Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De leiding moet IN het huis passen, soms lukt dat niet gemakkelijk als er een korte bocht zit voor de nippel.
Soms is het handig het apparaat waar de leiding aan vastzit los-vast te maken, zodat er wat beweging in zit bij montage van de leiding. Zeker als er meerdere leidingen vastmoeten op hetzelfde apparaat.