Net de DSpecial een beurtje gegeven. Het viel mij op dat er voor de winterstand een aansluiting van het uitlaat hitteschild naar het luchtfilter is. Bij ons is deze slang weg. Is daar een reden voor of moet ik er maar gewoon weer een tussen zetten?





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je op LPG rijdt moet hij in de zomerstand blijven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
OK, we rijden op gas dus de aansluiting kan weg blijven. Bedankt.
Hallo,
ik las net deze topic en vroeg mij af waar deze uitlaat naar het luchtfilter zit. Kan iemand mij die vertellen. Een foto is dan misschien het duidelijkste.
alvast bedankt.
In rijrichting gezien: Rechts onder het luchtfilterhuis (boven het hitteschild) en op het hitteschild van de uitlaat. Ter plaatse van de aansluiting in het filterhuis zit ook je winterstandhendeltje.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Waarbij zij opgemerkt dat de winterstand lang niet op alle D-modellen voorkomt….
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé