



Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
De hydroliek leidingen van voor naar achter (4stuks) van de BX TRI zijn dusdanig roestig dat deze vervangen moeten worden. Ik zag op de site van Roel Tiemersma al een werkbeschrijving staan.
Ik kan die leidingen op maat laten maken, maar welke lengtes moet ik aanschaffen? Weet iemand dat?
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/




Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Als ik naar de wielbasis kijken (2,65 meter) zou dan 3 meter voor ieder leiding genoeg/teveel zijn?
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
dat zou ik toch even nameten. Er lopen er geloof ik twee naar de hoofdremcilinder, een gaat naar een veilighiedsklep links op het subframe, en de laatste gaat naar een rubber retou leiding rechts op je subframe ( bij de hoogteregelaar).
Ook achter gaan ze naar verschillende T-stukken op verschillende posities. Het zou jammer zijn als je de leiding te kort laat maken.
Check dat schema van roel tiemersma anders. Die lengtes gaan tot 380 cm. Ik heb ze ooit zelf gemaakt van dat schema. Had wel overal 10 of 15 cm teveel uiteindelijk, dus dat zit nu met een mooie krul in de leiding. Ik had ze ook wat langer afgeknipt, met oog op het eventueel vernaggelen van de stuik-buik waarna ik hem dan weer zou moeten inkorten voor poging twee.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
dit schema dus:




Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Top! bedankt!
Hier kan ik wel wat mee. Ik kon via de site van Roel dit schema niet bereiken.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mijn browser heeft het er ook moeilijk mee maar met Chrome lukt het wel.
Zet de nippels vast in de kruipolie want daar ga je nog een flinke kluif mee krijgen. En ik kan je aanraden de aanwijzingen op de site van Roel goed te bekijken, dan ben je snel op weg. Let op bij het plaatsen van assteunen onder de dorpel achter dat het subframe er nog langs kan zakken. En je moet hem op 4 punten op poten zetten, anders kom je niet bij de aansluitingen op het voorste subframe (als hij voor op z’n buik ligt).
Zoals ik gisteravond al zei, bestel ze gewoon bij de dealer of specialist, heb je de juiste lengtes en bochten, qua prijs maakt met niet veel uit.
Emiel






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
BX19trs schreef:Zoals ik gisteravond al zei, bestel ze gewoon bij de dealer of specialist, heb je de juiste lengtes en bochten, qua prijs maakt met niet veel uit.
Emiel
Dat is wel het beste ja. Hoef je ook niks weg te moffelen als het te lang is of te vloeken tieren als ze te kort zijn.
Iemand enig idee hoelang je er mee bezig zal zijn. Ik heb ze wel eens bij mij sport vervangen maar kan me niet heugen dat we toen de achterbrug hebben laten zakken.




Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Peteryed schreef:BX19trs schreef:Zoals ik gisteravond al zei, bestel ze gewoon bij de dealer of specialist, heb je de juiste lengtes en bochten, qua prijs maakt met niet veel uit.
Emiel
Dat is wel het beste ja. Hoef je ook niks weg te moffelen als het te lang is of te vloeken tieren als ze te kort zijn.
Iemand enig idee hoelang je er mee bezig zal zijn. Ik heb ze wel eens bij mij sport vervangen maar kan me niet heugen dat we toen de achterbrug hebben laten zakken.
Dat had ik me dus ook al afgevraagd over de opmaatgemaakte leiding dat daar geen bochten in zitten, hoe krijg je die er dan vervolgens in, kans op knikken.
Volgens mij is het laten zakken van de achterbrug alleen handig voor de geleiding van de leidingen. Niet dat er verbindingen stukken zitten. Het zou wel wat schelen.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V




Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik ga wel even een rondje bellen doen.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Die brug wordt naar beneden gehaald omdat de leidingen over de brug heen gaan, en vervolgens langs de grote ronde buis naar het midden van de achterbrug. Zoveel werk is het laten zakken nou ook weer niet, en het werkt echt wel eenvoudiger.

























Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
En reken maar op een volle dag werk. Met leidingen die al op maat zijn. Anders nog een beetje meer.






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Als je op je gemak werkt wel ja. Ik heb er een korte dag over gedaan bij de GT maar daar heb ik een ander achtersub ondergezet met gecoate leidingen er al aan. Daar zat dan weer het overzetten van de draagarmen bij.
Wel in m’n eentje trouwens en met een ‘eendenbrug’.




Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Donderdag ga ik met de auto eerst even naar een specialist. Kijken of het echt nodig is dat deze leidingen vervangen moeten worden. En dan pas de leidingen bestellen.
Ik begreep dat niet iedereen happig is om deze leidingen te bestellen. Dealer heeft mij btw nog niet terug gebeld over de prijs. Op maat laten maken is meer wat ik hoor.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/