Als de motor net gestart is en dus nog koud is, loopt hij vrij redelijk.
Bij het rijden pakt hij dan redelijk goed op. Alleen naarmate de motortemperatuur oploopt begint hij slechter te lopen. Hoe warmer de motor wordt des te slechter loopt hij, totdat je nog alleen maar stationair kunt rijden. Als je dan gas geeft begint hij te sputteren en licht te ploffen in de uitlaat.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? De waardes van de regelunit zijn getest en zijn goed.
Alvast bedankt voor nuttige tips.
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bobine? Controleer eens hoe zwak/sterk de vonk is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Klinkt mij als een brandstof(toevoer)probleem.
Loopt ze op benzine? Controleer dan eens de benzinedruk bij koude en warme motor.
Op LPG? controleer dan eens of de verdamper niet bevriest, bijvoorbeeld als gevolg van een te laag koelwaterniveau.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kapotte temperatuur sensor of de draad is gebroken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Meet de temperatuursensor links voor op de cylinderkop eens door?
Oops, Joris was net iets sneller!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:kapotte temperatuur sensor of de draad is gebroken.
Als de draad gebroken is gaat ie extreem RIJK lopen en nokt ie er ook mee. Check eens of ie als een debiel gaat roeten/roken als ie warm wordt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar koud krijgt hij dat wel weg omdat de extra luchtklep open is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb de auto al voorzien van een nieuwe bobine, met metalen omhulsel. Auto loopt op benzine.
Temp voeler zeggen jullie? Hoe meet ik die door, kan er zo niet iets van vinden in het werkplaatshandboek!
En de brandstofdruk is bij koude en warme motor net onder de twee bar. Dit is wel gemeten bij stationair toerental!
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die temp sensor zit in de kop aan de linkerkant. meet de weerstand koud en warm. check bedrading!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Meting gedaan en volgende waardes meet ik:
koud 3,6 kOhm
warm 0,14 kOhm
Enig idee of waardes goed zijn?
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij 20 C moet hij in de buurt van 2,2k zitten. Om de bedrading te checken moet je eigenlijk vanaf de multistekker op de ecu meten. Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan even niet zien welke aansluiting dat is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bij 20 C geeft deze een waarde van 2,5 kOhm. En volgens mij zijn het dan draden 11 en 23?
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klinkt bekend, ik denk dat het ook deze nummers op de multistekker zijn, maar dat weet ik niet zeker. 2,5k is oke.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan is dat het niet.
De luchttemp sensor kan je ook nog ff meten maar die heeft niet zo veel invloed.
geen vacuum lekkages?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
sorry voor mijn botte reactie ,
maar ik denk dat ju toch eens een boek zult moeten kopen
en ALLE testen één voor één uitvoeren .
Anders kunnen we hier nog zeven pagina’s “Darts ” blijven spelen
Walter
Meten is weten , gissen is missen