Ik heb net mn kofferdeksel laten spuiten en heb een nieuw rubber / mousse om er in te plakken.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of tips om het perfect voor elkaar te krijgen?
Het gedeelte waar het onderste dikkere stuk overgaat in het iets dunnere stuk van de/het mousse lijkt moeilijk passend te krijgen.
voorbaat dank,
grt Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Heb je een nieuw rubber gekocht bij citronpieces oid ?
Het heeft mij een gescheurde kofferdeksel gekost met zo’n nieuw rubber. Het is idd passen en meten waarbij ik uiteindelijk het rubber met dubbelzijdig tape op de heb kofferbakrand gefixeerd.
Daarna contactlijm aangebracht en de deksel dichtgedrukt in het slot .
Daarna nog wel de hoekjes goed verlijmd. Regen, wastunnel en hoge drukspuit, geen druppel in de kofferbak.
grtz
Op de kofferbakrand geplakt? Dan komt het rubber/ mousse toch niet in de ‘holle rand’van het deksel?
Er in plakken met sterke dubbelzijdeige taper is in idd een optie.
Heb het rubber van dirk sassen.
wat is een goede lijm die goed op het rubber en goed op de lakt plakt?
Grt
Joost
BMW 745E 2020
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

- ID/DS DS21 Pallas BVH
heb dezelfde contactlijm gebruikt die voor het hemeltje bedoeld is. Maar volgens mij kan bisonkit ook.
De randen en hoekjes heb ik in de 2e fase gelijmd, het was mijn doelstelling om het rubber precies op de kofferbakrand te laten aansluiten.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik zou bison-tix nemen of van 3m heb je een soortgelijke contactlijm.
dit werkt goed, ik heb er het rubber van de achterruit wat op de hoedenplank zit mee gelijmd.
succes Peter.
Hallo,
bison-tix werkt blijkbaar voor vele dingen. Ik heb er ook nog de hele kofferbak mee bekleed.
Echter, Pavang, er zit zo een stukje rubber in het midden, achter op de hoedenplank.
Weet u waarom dat daar zit ?
+- 30 cm . Ik denk onder het achterruitrubber.
Ps: hadden alle ds’en zo’n mousse in de koffer ? Of alleen Pallas modellen ?
En hadden Pallas modellen dan ook de gewone vierdelige kofferbakomlijsting ?

- ID/DS DS21 Pallas BVH
hoi,
Alleen de Pallas uitvoering heeft de mousserand op de kofferklep welke aansluit op de felsnaden van de kofferbak. Indien je auto de rubberstrips heeft of de houders daarvoor moet je deze bij voorkeur gebruiken en geen mousserubber.
De oude mousserubbers zijn zwaar hygroscopisch, de nieuwe van chyparse\sassen zijn dit niet maar daarentegen wel harder dus luistert het nauwer en komt ook je klep iets hoger te zitten.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Jef Scholliers schreef:
Echter, Pavang, er zit zo een stukje rubber in het midden, achter op de hoedenplank.
Weet u waarom dat daar zit ?
Dat zit er bij mij ook, eigenlijk heb ik geen idee waar dat voor dient.
Ik gok op de optie standkachel want daar zit op die plaats een uitblaassleuf.
Als je zo’n extra kachel had kon je daar waarschijnlijk een uitloop op plaatsen?
Peter.
Hallo,
dus als ik het goed begrijp zijn er wagens met of zonder die opstaande randen in de gootjes. Zeer vreemd, nog nooit van gehoord.
Maar de optie met de vier rubbers rondom is toch hopelijk ook wel waterdicht ?

- ID/DS DS21 Pallas BVH
de meeste mensen die ik ken hebben uiteindelijk hun pallasrubber vervangen door de opstaande rubbers. Dit vanwege de neiging om water op te zuigen. Als je kijkt op http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm naar de onderdelen 557 a\b en 558 zie je de lijsten die in je auto horen te zitten voor de rubbers
Ja, inderdaad, die hebben we erop gelast. Maar op de pallas ontbreken die dus ?

- ID/DS DS21 Pallas BVH
yep
Hi,
heb het rubber er gisteren opgeplakt met lijm vergelijkbaar met bisontix speciaal voor rubber.
helaas…. de lijm hechtte niet aan het rubber en kon er zo afgeveegd worden naderhand. De nieuwe rubber / mousse strip is ook vrij glad dus mischien vandaar. Heb dus vanavond alle lijm weer van het kofferdeksel gehaald.
heb het nu met watervaste siliconenkit gedaan en ziet er prima uit en hecht goed aan beide oppervlakten.
Is het de bedoeling dat de rubber / mousse rand precies midden op het opstaande randje ligt onder het raam?
grt
joost
BMW 745E 2020
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
Voor zover ik me kan herinneren wel ja. Maar volgens mij heb je niet heel veel te willen want de onderkant van de klep bepaald al waar je rubber moet komen, met name het afwateringslangetje van het kofferklepslot dat door het gat in het mousserubber geleid moet worden. ALs je dat nog hebt natuurlijk. Als je het niet meer hebt is er in ieder geval weer een oorzaak weggenomen voor vocht in de achterbak.
Laat even weten als het nieuwe rubber er in zit of het geheel nog lekker sluit. Ik heb de indruk dat die nieuwe rubbers steviger - maar dus ook minder vervormbaar - zijn dan de oude.
Nog even een detail. De vierdelige rubberset is die ergens gelijmd ? Of zit die vastgeplooid tussen het metaal ?
Die vierdelige rubberset, heeft iemand daar een plaatje van? Ik neem aan dat er in mijn 1972 D Special geen mousse rubberen kussen hoort?