Beste,
Ik ben bezig met de hydrauliek en loop toevallig tegen iets aan….
Ik heb de bovenste aansluitingen op de hoogteregelaar naar alle waarschijnlijk omgedraaid. Zoals op de foto te zien is zit de leiding die gemarkeerd is met een zwart kleurstukje ( op de leiding) aan de linkerzijde en de blanco ( niet voorzien van een kleurcode) aan de rechterzijde.
Het betreft hier een nieuwe set (deelbare). Tevens gebruiken ze hier de kleurenlabels: zwart, blauw en roze ( en zoals net gezegd is een leiding blanco).
Kijk ik naar de oude situatie ( voor de zekerheid was ik deze aan het controleren) toen zag ik dat de zwart gecodeerde leiding zich aan de rechterzijde zit ( aan de andere kant dus)..
Wie o wie kan hier iets over vertellen…...








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Net even gechecked: op mijn break zit zwart op rechts…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij mij ook dachtik te kunnen zien…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wel een schril contrast met die van jou SPAM…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk dat ie er nooit meer mee durft te rijden. Zo mooi als dat nu is…
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
SPAM schreef:Beste,
Ik ben bezig met de hydrauliek en loop toevallig tegen iets aan….
Ik heb de bovenste aansluitingen op de hoogteregelaar naar alle waarschijnlijk omgedraaid. Zoals op de foto te zien is zit de leiding die gemarkeerd is met een zwart kleurstukje ( op de leiding) aan de linkerzijde en de blanco ( niet voorzien van een kleurcode) aan de rechterzijde.
Het betreft hier een nieuwe set (deelbare). Tevens gebruiken ze hier de kleurenlabels: zwart, blauw en roze ( en zoals net gezegd is een leiding blanco).
Kijk ik naar de oude situatie ( voor de zekerheid was ik deze aan het controleren) toen zag ik dat de zwart gecodeerde leiding zich aan de rechterzijde zit ( aan de andere kant dus)..Wie o wie kan hier iets over vertellen…...
linker = aanvoer
rechter is retour
ik neem aan dat je voor ook de boel los hebt ?
dan moet in dit geval de blanco leiding naar de 2 in 1 aansluiting schuin boven je voorst niveau-regelaar
zou trouwens wel de wartels licht invetten als ik u was , voor als de boel ooit eens weer los moet
ook de kogel on de gaffel niet vergeten
algra schreef:SPAM schreef:Beste,
Ik ben bezig met de hydrauliek en loop toevallig tegen iets aan….
Ik heb de bovenste aansluitingen op de hoogteregelaar naar alle waarschijnlijk omgedraaid. Zoals op de foto te zien is zit de leiding die gemarkeerd is met een zwart kleurstukje ( op de leiding) aan de linkerzijde en de blanco ( niet voorzien van een kleurcode) aan de rechterzijde.Het betreft hier een nieuwe set (deelbare). Tevens gebruiken ze hier de kleurenlabels: zwart, blauw en roze ( en zoals net gezegd is een leiding blanco).
Kijk ik naar de oude situatie ( voor de zekerheid was ik deze aan het controleren) toen zag ik dat de zwart gecodeerde leiding zich aan de rechterzijde zit ( aan de andere kant dus)..Wie o wie kan hier iets over vertellen…...
linker = aanvoer
rechter is retourik neem aan dat je voor ook de boel los hebt ?
dan moet in dit geval de blanco leiding naar de 2 in 1 aansluiting schuin boven je voorst niveau-regelaar
zou trouwens wel de wartels licht invetten als ik u was , voor als de boel ooit eens weer los moet
ook de kogel on de gaffel niet vergeten
Volgens mij is dit niet goed Even voor de volledigheid..
—Ik heb nu op de hoogteregelaar (achter):
———————- links… blanco leiding
———————- rechts .. zwarte leiding (zoals in deze topic beschreven)
—Ik heb de volgende situatie aan de voorzijde ( net zoals het bij mijn oude situatie was)
———————- links…. gaat naar linksboven op de verdeler van het drukcontact, let wel op de kijkrichting: gezien vanuit de auto, bestuurdersstoel).
———————- rechts ... is de 2-in een leiding die gaat naar de zwarte wartel op de leidingbundel.
Anders klopt het niet, ook niet met de voorgebogen leidingen zoals ze nu niet liggen. In het wpb staat dit ook op D434-1
De blanco leiding gaat naar het verdeelblok met manocontact aan de linker onderzijde, let wel op de kijkrichting: gezien vanuit de auto, bestuurdersstoel). Zie onderdelenboek 3-394.
Graag reactie
JP Mischien een simpel antwoord dat het zwart gemarkeerde bandje,op de verkeerde lijding is aan gebracht.Controleren door even losdraaien en aan de andere zijde met zwarte bandje lucht door blazen.
Het is allemaal top wat je doet,ik kijk elke dag op het Forum.
dick ds schreef:JP Mischien een simpel antwoord dat het zwart gemarkeerde bandje,op de verkeerde lijding is aan gebracht.Controleren door even losdraaien en aan de andere zijde met zwarte bandje lucht door blazen.
Het is allemaal top wat je doet,ik kijk elke dag op het Forum.
Bedankt voor je antwoord, echter de leidngen zitten netjes an elkaar, echter in de voorgaande mail lijkt mij een wisseling op te treden in de aanvoer en retour op de hoogteregelaar.
Als ik de afbeeldingen uit het wph er bij pak dan zie ik dat er iets niet klopt inn de redenering “dan moet in dit geval de blanco leiding naar de 2 in 1 aansluiting schuin boven je voorst niveau-regelaar” dat klopt volgens mij niet