








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
even in 1 keer
Ja, de rubbers zet je vast door de rand voorzichtig aan te knijpen of met hamertje + blokje aan te tikken.Het heeft niet veel nodig om vast te zitten. Wel een beetje tectyl, wax, fertan etc in de rand aanbrengen voordat je het rubber plaatst (zie talloze items roest preventie DS - alsof dat mogelijk is, ik zou het meer roestvertraging willen noemen )
Dat mousse rubber moet je er dan dus eigenlijk uitlaten.
Ja, de nieuwe rubbers zijn (veel) harder dan de oude, Daarom moet deze ook precies in het midden op de kofferbak rand terecht komen omdat het rubber anders te weinig inveert. Je klep kan je maar weinig verstellen en het kofferbakslot heeft ook maar een beperkte hoogte verstelling. (vandaaar dat bij mij de klep scheurde)
Ja, uit die informatie die ik zo heb opgevangen zit het mousse rubber alleen in een pallas uitvoering De echte specialisten op dit forum kunnen dat wel bevestigen.
Of zullen zeggen dat ik uit mijn nek lul omdat juist de modellen D special, die tussen maart en mei 72 zijn gebouwd in de kleur Vert Carmille en verkocht zijn aan een slager in Nice dat die dus wel een mousserubber hadden
Bij mijn D Special uit 1972 zaten veel delen los er bij in allerlei kisten en bakken en ook daar zit een mousse rand tussen. Die is zeer matig en die wil ik niet meer gebruiken, maar ik wil eigenlijk van dat systeem af en vraag me af of die losse randen een goed alternatief zijn. Een foto zou leuk zijn want een plaatje zegt meer dan….... juist.
hier een paar fotos van de plastic strips
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zag nu pas dat je online was, zal morgen (het regent) wel even foto’s maken.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Is dit wat je zoekt:
en nog zoiets:
Dit zit origineel op een franse import. Die mousse-zooi zat volgens mij niet op franse auto’s.
Ben er zeer tevreden mee, al sinds 1986…
Kijk, daar hebben we wat aan, bedankt daarvoor.
hi,
rubber zit vast en ziet er goed uit.
vraagje: aan de goudkleurige scharnieren/ veren zit aan een één kant waar de schroefjes doorkomen een stukje dat een beetje verlaagd is , dat een beetje dieper ligt , een soort knikje. Moet dat stukje naar achteren of naar voren bij het vastmaken? sorry dat het een beetje een moeilijke beschrijven is maar hopelijk duidelijk voor de kenners!
grt
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
Ik heb het vandaag vastgemaakt met dat knikje naar achter. Werkt perfect, de klep sluit mooi en blijft ook mooi openstaan.
Ik ben trouwens van plan om het weer los te maken en er zelfgemaakte rubber beschermingslapjes tussen te schroeven.
ahh ik heb ze met het knikje naar de voorkant van de auto. De chromen charnieren boven op de klep sluiten ook niet helemaal aan op het rubber flapje.
heb ook al rubber flapjes geknipt voor tussen de klep en het scharnier aan de binnenkant.
ga het proberen ...
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
Hi,
heb vanavond de scharnieren omgedraaid. blijkt dat ze er wél op twee manieren op kunnen maar er is maar één manier waarbij de kofferklep dan ook dichtgaat. Bij de andere situatie is de slag niet lang genoeg en blijft de klep 30 cm openstaan. Probleem dus opgelost. alles zit er weer op en aan. Heb het slot even moeten bijstellen, de klep ligt nl ietsjes hoger op het frame. Te laat aan slot bijstelling gedacht dus moest door de kofferbak kruipen om ‘m weer te openen.
Alles zit en werkt weer zoals het hoort.
grt
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
Wat een geluk dat je dan door de kofferbak kan kruipen he. Dat moet je in een CX maar eens proberen !
Of met een dikke LPG tank overdwars. Bedankt voor de waarschuwing!