Beste leden,
Het rechter-achterportier sluit aan de onderzijde niet lekker aan. Ik hoor het ook heel duidelijk tijdens het rijden.
De kier is aan de scharnierkant het minst groot.
Aan de onderzijde zitten 2 plaatjes. Boven 1.
Kan ik zonder de deur eruit te halen de moertjes aan de onderzijde losdraaien en er 1 plaatje tussenuit krijgen? (of zijn er andere stelmogelijkheden voor aansluiting aan de onderzijde?
Gr Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, dat kan.
Citroen!
Een achterportier verwijderen is een ‘eitje’, de ho houder aan de onderkant even losmaken, haarspeldveertje er even uit trekken en pennetje omhoog er uit. Dan het voorportier open,de 14mm moer van de onderste stelstift los, stift een stukje omhoog draaien en je pakt zo de hele deur uit de voiture. Maar dat is idd niet nodig, je kunt die stelplaatjes verwijderen, maar zorg wel dat alles op dezelfde plek terugkomt want anders hangt je portier scheef.
Let ook op of het portier aan de kant waar het scharniert wel goed aansluit want ze zijn wel eens ‘scheluw’ zoals een timmerman dat zou noemen en dat los je alleen op met gepast en zinvol geweld.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om het plaatje eruit te halen hoef je NIEt de hele bout eruit te draaien. De plaatjes kunnen eruit als je de twee boutjes een eindje lost.
Wel komt de onderkant aan de voordeur zijde dan ook meer naar binnen.Als ie achteronder te veel wijkt kan je ook boven er een extra plaatje tussen doen….effe mee spelen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de kier aan scharnierkant het minst groot is ben ik bang dat de deur een beetje scheluw is. Als de kier dan weg is aan scharnierkant heb je nog steeds een kier aan de achterkant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Heb laatst even gezien hoe het ook kan. ( mits je bent uitgepuzzeld met de vulplaatjes en de afstand voor de deurvanger.
Raam naar beneden, deur open, scheenbeen tegen de onderkant, buitenzijde, van de deur en beheerst aan de bovenkant ter hoogte van de portiergreep trekken, sloot daarna weer perfect af.
grtz


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hé, ik dacht dat deze reparatietechniek alleen bij eenden de algemeen goedgekeurde werkwijze was.