Goeiemorgen,
ik zou graag de twee voorste lekzakken vervangen. Wat moet ik hiervoor demonteren ?
Jozef
Spatborden en binnenplaatwerk.
Heb je een werkplaatshandboek? Zo niet, meteen gaan kopen want daar staat alles in.
Ik heb het boek hier open voor me liggen op 433.3.
Daar staat inderdaad alles in. Ik neem aan dat ik die bol er zo mag afdraaien, en dan gewoon de veercilinder eraf.
Wat betreft de reproductie lekzakken, ik zie alleen maar die van €20 bij sassen enz… Gaat dit als kwaliteit door ?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
veercylinder kan blijven zitten.
Bol kan er af als de druk eraf is!! Anders word je de
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Read the fucking manual ?
Yes sir.
Ik zou maar goed kijken of ze echt wel lek zijn, want die vóór gaan de lekzakken erg lang mee.
Als ze wèl lekken, kijk dan meteen je aanslagrubbers van je draagarmen na.
Ok, ik heb twee redelijk grote lekken, links en rechts. Echt erg symmetrisch. De hydraulische pomp is zeker lek, die wordt vervangen. Maar ik vind het heel lastig om de overige lekkage juist te traceren.
Als ik aan die lekzak voel, onderaan, dan is die daar “nat”. En dus denk ik dat die lek is, what’s in a name.
Het stuurhuis ziet er dan weer kurkdroog uit.
Ik probeer die lekkende lhm te volgen, maar door die pomp staan er hier en daar altijd wel enkele mini vijvertjes groene olie.
Mogelijk (?) zijn het ook de remmen links en rechts voor.
Wat een gedoe Jef. Ik had ook zo’n plasje links voor en dacht meteen aan de lekzak, maar het was een lek in een van die dunne kunststof retourleidinkjes welke in een bundel daar in de buurt lopen. Kijk daar even naar.
Wordt nagekeken !





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Imitatie lekzakken zijn vaak slecht. Gaan snel weer kapot! Koopt orginele waar!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Remmen en pomp kan je voelen door ze schoon te spuiten en dan te wachten of er LHM uit drupt. Lekzakken gaan zeker wel stuk voor. Vooral als de auto lang gestaan heeft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die verkrijgbaar zijn bij ... ?
Ik ga zo dadelijk de hele machine nog een hoog omhoog zetten om de juiste oorzaak van de lekkage te achterhalen.
Het is frustrerend om je einddoel te naderen en dan dit weer te zien gebeuren.
Maar geduld is zeker de moeder van ...
Is er een aan te raden manier of volgorde voor het opsporen van de dader(s) ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Verkrijgbaar bij het magazijn van de club. Misschien ook nog wel bij de dealer.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Trek de spatborden eraf en de hydraulique schildjes. Kan je het inspecteren. Kan je ook meteen doorsmeren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok. Dat ga ik doen.
Resultaten later bekend.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zet de auto op poten, met de wielen vrij. Maak het hydraulisch systeem drukloos, demonteer de voorschermen en de beschermplaten. Verwijder de splitpen, en druk de veerstang omhoog in de veercilinder. Los de klem van de lekzak, verwijder de retourleiding uit de lekzak. Trek de lekzak met de veerstand tezamen uit de veercilinder, naar onderen toe. Nu heb je de boel in je handen.
Zo duidelijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste