




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
joris van straaten schreef:Helemaal mee eens Driver D.
Mike Sanders fett lijkt me zeker een goed alternatief!
Giel als je dit gaat gebruiken laat me weten wat de resultaten zijn…...ik sta “straks” voor de zelfde klus.
Je kunt dit bestellen in Duitsland, maar er zal ongetwijfeld een nederlander zijn die importeur van dit spul is.
Succes!
Er is ook een importeur in Nederland: http://www.mike-sander.nl/
Ik heb het gewoon gekocht in Duitsland bij http://www.korrosionsschutzshop.de Zij sturen ook op naar ons land, niet duur, snelle service.
Aanbrengen gaat goed, zie “DS23 Pallas van DriverD”.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
bedankt voor de info. Ik ga Mike Sanders Fet bestellen en aanbrengen. Voorlopig zijn we nog volop met de restauratie bezig. Als je aan het restauren sla kom je meestal veel meer narigheid tegen dan dat je in eerste instantie verwacht. Ik had natuurlijk al wel het een en ander verwacht, maar het valt toch weer tegen: gootjes, onderkant c- stijl, achterpaneel, kofferbakbodem, hoedenplank, plaat tussen kofferbak en tankbodem, kortom bijna de hele achterkant.
Na deze reparatie kan hij er zeker weer 35 jaar tegenaan.
Zal proberen wat fotos te plaatsen vanavond.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij een DS valt het aan de achterkant van het chassis vaak tegen als je begint te slijpen.
Succes!
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Hierbij weer een aantal fotos van de situatie met de link naar mijnalbum: http://www.mijnalbum.nl/Album=DCFO6IQK
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Ziet er weer netjes uit
Dat begint er weer aardig strak uit te zien Giel. Goed werk.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
fotos zijn echter al weer een aantal dagen oud. Ondertussen zit de plaat onder de 9-compartimentenbox er weer onder met een aantal verstevigingen. Tevens heb ik contact gehad met de leverancier van Mike Sanders Fett en ga ik over tot bestellen. Na deze restauratie gaan we de zaak conserveren en hopen we niet meer te hoeven om te kijken naar de achterkant.
Ik ben wel heel erg blij met degene die bij mij al het laswerk doet. Het is een enorme klus en het vereist vakkennis om de boel weer knap te maken.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig. Voor het aanbrengen van het Mike Sanders Fett in een DS kan je kijken in mijn topic (DS23 van DriverD).
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Hallo Driver d, ik heb je topic gelezen en het lijkt mij niet zo moeilijk.
De auto is klaar, de gehele achterkant is gelast en gespoten. Ik heb gister een frituurpan gekocht en ga straks de auto behandelen met het Mike Sanders Fett. Ik ga het in bij mijn werk in de schuur doen op een groot stuk plastic.
Hoelang blijft de auto nog “nadruppelen”?
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Bij de Action koop je zo’n blauw dekzijl van 4 bij 6 meter voor nog geen acht euro. Kun je lekker kliederen.
Overigens is dat roestprobleem een permanent en continu probleem waar je voortdurend aandacht aan moet blijven schenken. Al die mooie dure middeltjes helpen op termijn toch niet echt.
Bijna 35 jaar geleden kocht ik een toen 7 jaar oude Jaguar met een opgeblazen motor en die heb ik nog steeds. Ik heb bijna meteen de portieren van binnen schoon gemaakt en er gewoon een plas cardanolie in gegoten. Wel een zeil er onder en laten uitlekken. Dat heb ik af en toe herhaald door gewoon met de oliespuit aan twee kanten wat SAE 90 er in te spuiten. Ik wil met alle plezier een foto maken van de onderkanten van deze nu 41 jaar oude portieren want die zijn nog steeds als nieuw.
Mijn DS nadert haar tweede jeugd stadium en gaat binnenkort naar buiten om dezelfde behandeling te krijgen. De portieren zijn nu nog onbekleed aan de binnenkant en er zitten nog geen ruitmechanieken in. Er gaat ruim SAE 90 in zodat de naden goed vol trekken met vette drab en als het uitgelekt is gaat de kwast met gewone doorsmeervet er overheen zodat er een dikke laag vet aan de binnenkant van de portieren achterblijft. Die zullen nog altijd gaaf zijn als ik dit aardse godinnen paradijs al lang heb verlaten.
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nog even terugkomend op Owatrol. Bij puur gebruik is het geen superproduct. Bij mengen met loodmenie is het dat wel. voordeel is dat het zonder meer overschilderbaar is. Ook ML kan er rustig zonder reactie overheen. Zoals gezegd ik heb meer dan 20 jaar ervaring met owatrol. Owatrol is ook goed te gebruiken op oudere lagen wat uitgedroogd tectyl zonder dat eerst te hoeven verwijderen.
Maar, en dat geldt voor alle producten, het is minstens net zo belangrijk hoe je het gebruikt. een top product verkeerd gebruiken geeft ook een slecht resultaat.
Verder is het minstens zo belangrijk wat je erna met de bahandelde plek wilt doen. Wil je het overschilderen? met zwart tectyl behandelen ter bescherming van steenslag bijvoorbeeld? Veel plekken in de auto vragen een andere behandeling/oplossing dus er is geen eenzijdig antwoord op de vraag wat het beste is.
Ik gebruik swinters WD40 op mn motorfiets ter bescherming het aluminium en het chroom , maar als je wilt verven is het lastig.. Eerst trekt het vuil aan maar dat was je er gemakkelijk af gelijk met de overtollige hoeveelhied WD40.Ik gebruik het op mn DS ook om mn rvs mooi te houden Bij de Ds breng ik WD40 aan met een doek omdat ik het niet op mn ruiten wil hebben.
Owatrol en echte loodmenie zijn verkrijgbaar op het bunkerschip Noordereiland in Rotterdam. Geloof me in de scheepvaart weten ze echt wel hoe ze met roest het beste moeten omgaan.
In vergelijking met een zeeschip dat de hele dag in zout water ligt is het roestprobleem van een DS peanuts.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik had alles klaar staan:
auto op een groot stuk plastic, deurpanelen eruit, vet gesmolten etc..
Ik had het vet in de bijgeleverde spuit gedaan, maar kreeg het met geen mogelijkheid eruit. Het lijkt erop dat de spuit na de vorige keer niet goed is gereinigd en dus verstopt is. Hoe kan ik de spuit goed schoonmaken. Het mooie, maar het lastige van dit vet is, dat het vrij snel stolt.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
giel schreef:Ik had alles klaar staan:
auto op een groot stuk plastic, deurpanelen eruit, vet gesmolten etc..
Ik had het vet in de bijgeleverde spuit gedaan, maar kreeg het met geen mogelijkheid eruit. Het lijkt erop dat de spuit na de vorige keer niet goed is gereinigd en dus verstopt is. Hoe kan ik de spuit goed schoonmaken. Het mooie, maar het lastige van dit vet is, dat het vrij snel stolt.
Gooi hem even in de oven





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pas mijn GS nog in de Mike Sander Fett gezet. Het is er nu te koud voor, echt een werkje voor ‘s zomers. Bij de GS had ik de slang in kokend water heet gemaakt, dan kon ik daarna wel een tijdje “Mike Sanderen”.
Owatrol is echt een produkt dat veel belooft en weinig waarmaakt. Ik weet dat een aantal mensen erbij zweert (net als bij de RX-produkten, tectyl, enz). Dan heb ik maar 1 advies:
Lees eens een onafhankelijke test!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En voor Han: Heb je ervaring met Mike Sander’s Fett? Zo niet, dan niet vergelijken met olie, enz.
Citroen!