fluidphreak schreef:Oh wacht, het is nog een serie 1. Op het blowerhuis (onder het reservewiel) vind je een drie-polige stekker. Meet eens of op deze plugjes massa komt als de handel in het interieur verplaatst wordt. Verder zit er nog een andere stekker: daar moet, met contact aan, 12v op staan.
Deze stekker heb ik er ook afgehaald. aan de achterkant ziteen 2 spoelen. Ik ga er vanuit dat dit met verwarming te maken heeft en neit met de snelheid van de ventilator? Of hebben deze twee gewikkelde draden een andere funtie? Ik zal in iedergeval nog even meten of de zwarte 12V geeft en de andere 3 (in één stekker) massa.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Massa is je schakelaar in het middenconsole.
Die twee gewikkelde draden, zijn dat niet de weerstanden? (Ik heb werkelijk geen verstand van elektra, maar dat van die massa klopt.)

Totaal aantal Berichten: 10583
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
+ en - maakt niet uit. Draaien doet hij toch wel, al is het de verkeerde kant op….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je bent eigenlijk al te ver gegaan, dat kapje hoefde er niet af. De driepolige stekker met de groen/geel/rode draden, daar moet een van aan massa liggen als de schakelaar in het interieur niet ‘uit’ staat. Verder is er nog een zwarte stekker die daarboven zit, die moet op 12v staan met contact aan. Zo niet, dan zou ik eerst de zekeringen checken (ventilator+airco heeft een eigen zekering).
Wat heeft de stekker bij het peiltje te maken met de snelheidregeling van de motor? Of zijn die spoelen die daarin zitten de weerstanden om de snleheden te regelen? Massa kan ik over aan de auto gewoon meten toch?