fluidphreak schreef:Oh wacht, het is nog een serie 1. Op het blowerhuis (onder het reservewiel) vind je een drie-polige stekker. Meet eens of op deze plugjes massa komt als de handel in het interieur verplaatst wordt. Verder zit er nog een andere stekker: daar moet, met contact aan, 12v op staan.
Deze stekker heb ik er ook afgehaald. aan de achterkant ziteen 2 spoelen. Ik ga er vanuit dat dit met verwarming te maken heeft en neit met de snelheid van de ventilator? Of hebben deze twee gewikkelde draden een andere funtie? Ik zal in iedergeval nog even meten of de zwarte 12V geeft en de andere 3 (in één stekker) massa.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Massa is je schakelaar in het middenconsole.
Die twee gewikkelde draden, zijn dat niet de weerstanden? (Ik heb werkelijk geen verstand van elektra, maar dat van die massa klopt.)

Totaal aantal Berichten: 10583
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
+ en - maakt niet uit. Draaien doet hij toch wel, al is het de verkeerde kant op….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je bent eigenlijk al te ver gegaan, dat kapje hoefde er niet af. De driepolige stekker met de groen/geel/rode draden, daar moet een van aan massa liggen als de schakelaar in het interieur niet ‘uit’ staat. Verder is er nog een zwarte stekker die daarboven zit, die moet op 12v staan met contact aan. Zo niet, dan zou ik eerst de zekeringen checken (ventilator+airco heeft een eigen zekering).
Wat heeft de stekker bij het peiltje te maken met de snelheidregeling van de motor? Of zijn die spoelen die daarin zitten de weerstanden om de snleheden te regelen? Massa kan ik over aan de auto gewoon meten toch?
Voor duidelijkheid welke stekker zie afb.

- CX 2400 GTi
Dat is de stekker die ik bedoel. De weerstanden zitten in de motor; een van de drie draden gaat aan massa, afhankelijk van de gekozen sterkte via de schakelaar, en zo wordt de snelheid van de motor bepaald. De schakelaar selecteert zo dus via welke weerstand de motor van massa wordt voorzien.
fluidphreak schreef:Je bent eigenlijk al te ver gegaan, dat kapje hoefde er niet af. De driepolige stekker met de groen/geel/rode draden, daar moet een van aan massa liggen als de schakelaar in het interieur niet ‘uit’ staat. Verder is er nog een zwarte stekker die daarboven zit, die moet op 12v staan met contact aan. Zo niet, dan zou ik eerst de zekeringen checken (ventilator+airco heeft een eigen zekering).
Ben even met de ventilatie bezig geweest.
De motor doet het wel rechtstreeks op de accu.
Ik meet bij de 3polige stekker overal massa aan het voertuig, maar geen 12V aan de zwarte stekker. Dat moet toch gewoon emetbaar zijn aan de stekker en de auto?
Zijn er nog relais die stuk kunnen zijn?
Ik heb foto’s gepost van wat er achter mn dashboardkastje zit. Zij dat ook kastjes die met ventilatie te maken hebben en zo ja, wat kan er stuk aan zijn?
Ik hoor graag even terug!!

- CX 2400 GTi
Dan even die draad volgen, zit ook een stekkertje in onder het reservewiel, die los kan zijn. En de zekering checken.
Zekeringen heb ik gister doorgemeten, die zijn goed.
Zal het stekkertje even opzoeken onder het reservewiel.
Klopt het wel dat alle 3 de draden van de driepolige stekker massa geven. Zou niet elke stand 1 van de 3 dat moeten doen?

- CX 2400 GTi
Ja dat klopt, je zou slechts op 1 van de drie massa moeten hebben. Dat is raar. Maar als je geen 12v hebt op dit zwarte stekker werkt het sowieso niet.
Voor het stekkertje onder het reservewiel moet je ook het donkergroene kapje losmaken daaronder.

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon nieuwe plus draad trekken en klaar is kees.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- CX 2400 GTi
God, wat een beunoplossing. Gewoon even kijken waarom het niet werkt!
Ik ga inderdaad de oorzaak zoeken zoals fluidphreak voorsteld.

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
fluidphreak schreef:God, wat een beunoplossing. Gewoon even kijken waarom het niet werkt!
Dan kun je tenminste uitsluiten dat het niet aan de masse bekabeling ligt en binnen met de regelaar ook proberen of ze het doet.
succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- CX 2400 GTi
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
True…