Haha, zo snel ben ik niet hoor.
Zo, eens even een mijn topic afstoffen. Ik zie dat het alweer drie jaar geleden is dat ik hier voor het laatst een update heb gegeven. Maar ja, er valt eigenlijk nooit zoveel te vertellen over mijn CX die het eigenlijk altijd gewoon doet.
Laat ik even beginnen met een paar plaatjes van afgelopen mei, toen ik de kolder in m’n kop had en haar te koop had gezet. Daar ben ik inmiddels weer van terug gekomen.
Ik zie dat we drie jaar geleden waren geëindigd bij het verhaal over het spuiten van de bumpers en dat sluit mooi aan bij nu. De bumpers had ik nog altijd niet onder handen genomen omdat er steeds andere zaken prioriteit hadden of omdat ik door omstandigheden afgeleid werd van mijn CX.
Maar ruim een week geleden heb ik haar in de kont van een Honda geduwd en dat is natuurlijk een perfecte gelegenheid om nu ook eindelijk eens die bumpers onder handen te nemen.
De schade valt eigenlijk best mee. Linker koplamp aan diggelen, motorkap opgevouwen en het front is ietsje krom.
De auto staat nu bij Gert de Jong. Zij gaan zorgen dat hij weer mooi strak wordt. Waarschijnlijk wordt het rechter voorscherm, waar enkele oude parkeerschades van voor mijn tijd zitten, ook meteen uitgedeukt en gespoten. En ik heb ook meteen maar gevraagd de rechter buitenspiegel te spuiten. Die is ook niet mooi meer. De beide bumpers worden dus ook meteen nieuw in de juiste kleur lak gezet en zo wordt het weer een plaatje.
Omdat de auto daar nu toch staat, laat ik ook meteen de distributieriem vervangen, evenals een fuseekogel (ben even kwijt of het nu links of rechts was) en de V-snaar van de dynamo.
Zodra de auto klaar is, plaats ik natuurlijk weer nieuwe foto’s.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het blijven natuurlijk foto’s, maar ondanks de door jou genoemde butsjes en schades rondom is (was) het toch een zeer nette verschijning. Maar goed, zonde van die Honda natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ja, het deed mij pijn om die Honda te zien…
zeker van zo dichtbij..

Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik zag de auto op de autoambulance voorbij rijden. Had al een vermoeden wat het afleveradres zou zijn.
De zaterdag erna was ik zelf even bij Gert en toen zag ik de schade.
Ben er van overtuigd dat hij bij Gert in goede handen is.
Ja, bij Gert is ze in goede handen. Daar twijfel ik nooit aan.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Het gaat goedkomen dat is zeker. Ik maak me wel wat zorgen omde Hondabestuurder, daar lees ik nu weer niks over. Je kan die bestuurder naar therapie-avond verwijzen Jaco, dat weet je hè?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
therapie als in: “ik ben aangereden door een CX en nou wil ik er ook één”?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
lol, kijk als we zo meer mensen in en CX kunnen krijgen, waarom ook niet….
Maar even serieus, Jaco, mooie dame dit, en dat zwart op zilver staat nog best goed ook…
Ik hou je in de gaten, spreek je snel
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Ik ben de afgelopen jaren ook best gewend geraakt aan dat zwart op zilver, maar heb toch altijd gewoon grijze bumpers gewild. Dat komt nu eindelijk goed.
En echt zwart waren de bumpers al niet meer. Het leek wel of het met waterverf was geschilderd en de onderliggende vaalwit/grijze laag kwam alweer aardig bloot te liggen.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik vind het juist mooi, die zwarte bumpers! Brengt een beetje contrast in het uiterlijk van de auto. Maargoed, smaken verschillen Zonde van die schade, de laatste tijd raken er wel weer opvallend veel CX’en beschadigt…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Komt misschien omdat er inmiddels zoveel zijn?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja laten we er gauw een paar helemaal total loss rijden voordat het een soort Opel; Astra wordt…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
geef jij het goede voorbeeld?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250