Ik heb de verschillende draadjes bekeken die gaan over een niet lopend klokje, die van mij is ook recent gestopt. Nu wil ik het klokje openmeken om het te reinigen oid. Maar hoe doe je dit?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Je kan voorzichtig de rand open buigen aan de achterkant.
Het knopje eraf halen en aan de achterkant nog wat schroefjes losmaken.
Dan heb je het binnewerk in je handen.
Groeten Peter.
Pavang bedankt. Hij doet het weer! Randjes voorzichtig teruggebogen, twee boutjes steek 5mm aan de achterzijde losgemaakt. Dan kun je het binnenwerkje “blootleggen” dat met WD40 schoongemaakt. Weer in elkaar gezet en….........de klok loopt weer.
john
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Klok heb je toch niet nodig; rijden is tijdloos, helemaal in zo’n tijdloze auto als de DS















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik wil de feestvreugde niet bederven maar nadat ik klokjes inspoot met WD40 deden ze het wel weer maar hooguit een maand..
Ik wil de feestvreugde wel weer verhogen. Bij mij loopt íe na schoonmaken en smeren al weer een paar jaar
Bij mij ook.
Ik heb overigens de witte kunststof tandwieltjes niet ingespoten. Alleen de metalen onderdelen. En bovendien heel spaarzaam.
Jeroen ID19P schreef:Ik wil de feestvreugde wel weer verhogen. Bij mij loopt íe na schoonmaken en smeren al weer een paar jaar
Ik ben benieuwd of Jeroen ID19P het klokje van zijn ID 19 P bedoelt of van zijn D-special. Het klokje van mijn ID 19 P uit 1963 staat al jaren stil ondanks diverse schoonmaak- en smeerpogingen. Ik heb het ook al opgestuud naar Aad Nijhof in Edam (dé klokkenspecialist!), maar helaas zonder succes.
Iemand nog tips?
Dit komt uit een vroeger draadjevoor het klokje van mijnID19P:
Klokje werkt weer
Misschien dat iemand er wat aan heeft…..
Vandaag mijn klokje uit elkaar gehaald (eerste type dashboard ID). Het mechanisme werkte nog soepel maar toch deed íe het niet. Blijkt dat achter de onrust een contactje zit (soort sleepcontactje) die nog maar net de onrust raakte. De onrust wieberde door dit slechte contact alleen maar een beetje. Ik denk dat het (sleep)contactje na 45 jaar wel versleten is. Nu heb ik het hele stangetje waar het contactje op zit iets naar de onrust gebogen en jawel….HIJ DOET HET WEER!!!!! Waarschijnlijk dat iemand anders dit ook eens kan proberen als zijn klokje het na het olieen nog steeds niet doet.
Nu nog geduld hebben om de snelheid af te stellen en ik heb weer de tijd in m’n ID.