Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
JKER schreef:Mijn collega (NL, in DE woonachtig) is aan het windowshoppen voor een opvolger van zijn Zafira. Automaat is een vereiste ivm medische aard (reden waarom slopel weg moet). Ik heb hem eens op Fransozeng gewezen, waarom niet natuurlijk?
Is deze automaat nu nog bij nieuwe GC4P in gebruik, zo ja in combinatie met welke motoren?
Dit is goed om te weten nl, want dat is een minpunt namelijk in vergelijk met een bijna net zo dure VW Sharan.
De EB6V is GEEN automaat. Het blijft een handbak die door een robotmechaniek wordt geschakeld. Het is een wereld van verschil met de volautomaat in de (G)C4P, die wel soepel overschakelt.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Sparks schreef:Het is een wereld van verschil met de volautomaat in de (G)C4P, die wel soepel overschakelt.
Doet de EB6V/EGS ook, maar dan op een andere manier.
Maar wel volledig met je eens dat het geen automaat is. Het is conventionele versnellingsbak die je voor je kunt laten schakelen.

Totaal aantal Berichten: 1387
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ok, weer wat geleerd….
Zou voor mijn collega ook nog niets uitmaken, het koppelen is het probleem.
Ik begrijp, dat je die bij deze dus door een robot laat bedienen, abstract gezien?

- C5 X Shine Hybrid 225
Yep. En daarbij kan je dan kiezen tussen zelf het moment bepalen adhv de flippers, danwel een automatisch programma laten lopen waarbij de zelflerende bak deze momenten voor je bepaald. (hierop kan je overigens mbv je gaspedaal nog wel wat invloed uitoefenen)

Totaal aantal Berichten: 182
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Dank, Tilanus. Je beschrijft het precies goed. Ik vind het heerlijk schakelen. en het leuke is dat de bak ook nog bijleert. als je een dagje wat pittiger rijdt gaat de bak ook pittiger schakelen. Maar in het algemeen nodigt deze bak uit tot rustig rijden, vind ik.
hbeck schreef:Ik denk dat de conclusie van de vorige schrijver een juiste is, schandalige kwaliteit. Je zal deze auto toch prive hebben gekocht. Ook die van mij begon kuren te vertonen bij de 130000 dus misschien een verkoopadvies voor diegene die die stand in bereik hebben.
ja dus idd prive gekocht. Druklager, luchtinlaatklep, gasdruksensor en nog zo wat: alles bij elkaar 2300 Euro. Coulance van 900 eraf, maakt 1400. Prive ja! en dat bij 80.000. ik heb nog even getwijfeld of ik toch iets anders…. maar nee de auto is te fijn.
PS Waarom staat het tijdstip van dit bericht op 12:02 AM? Dat is nog zomertijd zeker…
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Moet je even aanpassen Taco: onder de banner bovenaan heb je ‘mijn cfnl’.
Links staan de ‘Localization Settings’. Als je de Time Zone verandert naar UTC+1 of de Daylight Saving Time vink wegklik staat alles weer goed.
Toch raar dat dit niet automatisch gebeurt.

- C5 X Shine Hybrid 225
tilanus schreef:Bij mij was het euvel een trilling in de hogere verzetten. Wanneer je bijv. bij 90 in z’n 6 gas bijgaf, begon de hele aandrijflijn te trillen.
Uiteindelijk hebben ze een druksensor van de koppeling vervangen en het zaakje gereset. Ik heb de wagen vanmmiddag opgehaald, maar volgens mij is het nog niet helemaal wel.
Men dacht eerst ook aan een wiellager of steunlager van de aandrijfas, maar hier werd geen gebrek gevonden.(april ‘07, 112.000 km.)
Update; Probleem bleef dus hetzelfde. Weer naar de dealer, weer een proefrit met een monteur. Vervolgens heb ik 17 dagen in een leen-Astra van de LM rondgestuiterd alvorens ik het verlossende telefoontje kreeg.
Uiteindelijk hebben ze het vliegwiel vervangen en omdat het zaakje toen toch open lag, ook de koppeling.
Naar verluidt is er daarna uitgebreid mee proefgereden. Toen ik echter de snelweg opdraaide merkte ik meteen dat er helemaal niet verandert was. Het euvel was eerder erger geworden dan minder.
Daarop meer even contact opgenomen met de leasemaatschappij en hen schriftelijk van mijn verhaal voorzien. Zij gaan het verder bekijken en zullen mij berichten wat de vervolgstappen zullen zijn.
Als klap op de vuurpijl werd ik zojuist op de snelweg nog even getrakteerd op mijn allereerste melding ‘Storing Emissiesysteem’. Die had ik nog niet gehad.
Wordt vervolgd…..

Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Taco, staat die C4 wel eens bij de molen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

- C5 X Shine Hybrid 225
En het werd vervolgd;
Ik had van de week al het gevoel dat het niet echt lekker behaagelijk werd in de wagen. Dat gevoel werd dit weekend bevestigd toen ik met het hele gezin in de wagen zat, de climat-control op 20 stond en de zijruiten gewoon besloegen. Ergo; airco doet het niet.
Zaterdagochtend waren dan ook de ruiten van binnenuit bevroren. Ben ik dus ook weer lekker mee. Verder heb ik (en mijn gezin onderschreef dit) ook het gevoel dat er vervelende geur in de wagen doordringt. Dat zou met dat airco-verhaal van doen kunnen hebben natuurlijk.
Zojuist dus maar even een addendum aan mijn eerdere verhaal naar de LM gestuurd….
een vervelende geur ( lijkt op uitlaatgassen ) heb ik ook onlangs gehad,( circa 100.000 km ) het bleek afkomstig van lekken aan de pakking van de injectoren, deze lekken zijn merkbaar aan het motorcompartiment als blinkende zwarte spek.
de geur was mij reeds enige tijd opgevallen, maar pas als mijn zus mij daarop opmerkzaam maakte, ( er zijn niet veel andere passagiers die durven vertellen dat het in jouw wagen onlekker ruikt ! ) maakte ik mij pas echt zorgen.
Het probleem is inmiddels opgelost ( 4,5 u werk in de garage, totaal 242 euro )
Achteraf maakt ik mij wel de bedenking, sinds hoelang ik reeds de roetdeeltjes binnen in de wagen kreeg, en dus mee inademde ?
Het probleem met het zoemend geluid in functie van de snelheid bij het rijden, is nog niet verder aangepakt, Het is met het huidig weer, sneeuw en ijs, minder hoorbaar.
Wordt vervolgd.
Zal nog een maand of 4 in mijn huidige C4 rijden maar verwacht voordien stil te komen staan met mijn versnellingsbak, het lijkt erop dat de bak de koppeling laat “slippen” en dat gaat vanzelf fout, trillen in de hele auto bij het optrekken komt de laatste tijd ook meer voor. Ben er inmiddels meerdere keren mee terug geweest maar dealer ziet geen problemen. Auto heeft inmiddels 145000 gelopen en ik hoop dat ie het nog 15000 kilometer volhoudt, geeft geen rustig gevoel.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

- C5 X Shine Hybrid 225
Het verhaal gaat verder;
Airco gefixt door dealer en werkt nu weer. Gisteren weer een ‘storing emissiesysteem’ waarbij alle vermogen wegviel. Na stilzetten en opnieuw starten wel de melding maar ik kon gelukkig gewoon naar huis rijden.
De LM heeft contact met me opgenomen en ze gaan hem naar Emerpark in Zwolle sturen. Zij komen de wagen begin januari halen en brengen een leenauto voor me mee. Dan zullen ze uitgebreid gaan kijken of de wagen weer in oude glorie te herstellen is.
We wachten maar weer af. In de tussentijd heb ik het bussie maar op de zaak in de parkeergarage gezet en zolang een overtollige Octavia Wagon meegenomen.

Totaal aantal Berichten: 10
- (Grand) C4 Picasso C4GP EB6V 1.6 Exclusive
Tja heb ook al gereageerd bij de topic te vroeg naar 1 want dat deed de versnellingsbak dus dacht dat de boel gereset moest worden en daarbij begon de aandrijflijn te slippen als ik s`morgens weg reed en schakelde bij bv 100 km bij het gas geven ineens terug met veel schokken naar de 4e versnelling .
Volgens de garage had dit te maken met het druklager ?? maar goed reeds na 51.000 km maar een nieuw druklager laten monteren onder garantie .
Maandag de auto ingeleverd en zou de auto om 17 uur op kunnen halen maar dat ging dus niet goed.
Kreeg ook duidelijk de indruk dat het vooral de 1.6 THP motoren betreft volgens de garage .
Conclusie toch nieuwe koppeling,drukgroep en helemaal softwarematig aanpassen en de auto was gisteren klaar. Ben heel benieuwd !