3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Deels stralen chassis
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 23 november 2010 01:06 PM
  [ # 31 ]

Wat betreft roestpreventie;

RX5 moet juist gebruikt worden op “aangeroeste delen”;
Volgens de gebruiksaanwijzing is het aanbevolen om de delen eerst goed schoon te maken en het blanke metaal dan eerst minimaal 24 uur “aan te laten roesten”, dan is de hechting optimaal.
Daarnaast is het waterdun en kruipt het overal tussen (dus ook tussen de naden).
Vervolgens moet het nog wel afgewerkt worden met een laag RX7 of RX10.
Dit heb ik met het chassis gedaan;
Wel werd me aanbevolen om regelmatig het plaatwerk te verwijderen en alles na te lopen en indien nodig bij te werken.

Mike Sanders Fett daarentegen is een vet dat warm gemaakt moet worden om het aan te brengen, en wat vooral voor holle ruimtes wordt gebruikt. Dit wordt niet hard maar blijft kruipen en zou ook in de naden gaan zitten.
Dit wil ik gebruiken voor de holle ruimtes.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 november 2010 07:21 PM
  [ # 32 ]

Ik zat vandaag eve te kijken op de site van Crop.nl. Hier bieden ze verschillende reinigingschijven aan om je chassis te ontdoen van tectyl, lak en troepresten. Heeft iemand daar goede ervaringen mee t.o.v. een staalborstel? Of werkt een staalbortsel op de haakse slijper gewoon makkelijker?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 24 november 2010 09:28 PM
  [ # 33 ]

Bedoel je deze: http://www.nonpaints.com/ ?

(mooi gesorteerde site trouwens !)

De schijf die ik heb gebruikt lijkt het meest op de “euroflex ‘high performance cleanschijf’ paars.

Maar volgens mij voldoen in principe alle “cleanschijven”
Voor de prijs hoef je het niet te laten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 november 2010 10:26 PM
  [ # 34 ]

Ja idd. Gaan die schijven lang mee of is het verstandig om er meteen een aantal te bestellen?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 25 november 2010 10:30 AM
  [ # 35 ]

Hangt van het gebruik af;

Ik heb er 2 gebruikt voor de bodem, maar dan heb ik wel eerst alle bitak eraf gestoken, alles grof schoongemaakt met de staalborstel op de slijptol en daarna pas de ontlakschijf gebruikt.
Als je veel scherpe hoekjes hebt slijt de schijf harder…
Grof geschat: Ik zou er een stuk of 4 bestellen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook