63 van de 79
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 23 november 2010 10:02 PM
  [ # 931 ]

Jeroen, je hebt me ontmoet, zou ik goed in de markt liggen? Wie weet een carriere die te overwegen is Razz

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 november 2010 10:04 PM
  [ # 932 ]

Vast wel.

Jeroen

Profiel  

Gepost: 23 november 2010 11:07 PM
  [ # 933 ]

Ik zie ineens deze heren weer rijden in hun matzwarte Camaro:
Maison Pretty Boy - Voor Al Uw Dameswensen!!!

... sorry, ik liet mij even gaan
  Laughing

On-topic dan maar weer?  red face

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 november 2010 11:16 PM
  [ # 934 ]

haha Alban in een leren broek…

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 23 november 2010 11:28 PM
  [ # 935 ]

lederen broek? nee, hou ik het liever bij m’n kilt… maar Van Kooten en De Bie, dat is altijd leuk… dank voor de link… Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 november 2010 11:45 PM
  [ # 936 ]

huh Wat is er raar aan een leren broek?  Ik rij er dagelijks in, welleswaar op de motor   haha hihi maar liever angel ben ik onderweg met een CX Wink

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 23 november 2010 11:46 PM
  [ # 937 ]
Robin Visser schreef:
MonsieurGrat schreef:

In eerste instantie de hele kap maar weer opgeschuurd en opnieuw gespoten, al vele malen beter, maar wat ik ook deed, deze laatste plekken boven de grille blijven terugkomen…. Na hevig dubben, en met het oog op de knullige planning, is besloten dat de motorkap moet wachten tot de lente, dan gaat deze er gewoon helemaal vanaf, de schuur leeg, de kap in de beits, helemaal kaal, en dan opnieuw in de primer en de lak…

Kaal maken met schuren zou volgens mij he recept moeten zijn. Door geen beits te gebruiken, krijg je geen krassen van het afkrabben en geen restjes beits in een verse laklaag. Beiden wil je niet. Maar lekker laten zitten, zou ik zeggen en tzt met een andere auto verder gaan. De motorkap opnieuw doen, dat gaat het verschil niet maken denk ik. Gelukkig is de auto in oude toestand vereeuwigd met de oude foto’s en op (het concept van) de nieuwe clubsite. Oeps, nu moet ik misschien wel mee naar Spanje in de zak.

Iedereen valt natuurlijk over elkaar heen, maar over dit stukje wil ik zelf nog wel even de aandacht op vestigen.
Het kaal maken van autoplaat wordt natuurlijk veel over gepraat hier op het forum.

Kaalmaken dmv verfafbijt is juist een perfecte methode,als je gaat stralen of schuren heb je altijd last van warmte ontwikkeling wat kromtrekken van het plaat terweeg brengt vooral bij grote oppervlakten.
Bij autorestauratiebedrijf Bart Holland maken ze alleen maar gebruik van verfafbijt voor het ontlakken van plaatdelen zie hiereen foto van een DS deur die wordt behandeld met verfafbijt.

Zelf ben ik twee keer bij Bart Holland geweest en hij zweert hierbij vlgs.zijn zeggen biedt het alleen maar voordelen tov de andere methodes.
Voor de rest heb je totaal geen last van de afbijt in je lak,voordat je gaat spuiten heb je al zoveel voorbehandelingen gehad dat de afbijt al lang en breed weg is.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 23 november 2010 11:47 PM
  [ # 938 ]

niks raars, mijn oom draagt ze standaard, en ze staan hem goed, maar ‘t is niet mijn ding

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 24 november 2010 12:08 AM
  [ # 939 ]
daan schreef:
Robin Visser schreef:
MonsieurGrat schreef:

In eerste instantie de hele kap maar weer opgeschuurd en opnieuw gespoten, al vele malen beter, maar wat ik ook deed, deze laatste plekken boven de grille blijven terugkomen…. Na hevig dubben, en met het oog op de knullige planning, is besloten dat de motorkap moet wachten tot de lente, dan gaat deze er gewoon helemaal vanaf, de schuur leeg, de kap in de beits, helemaal kaal, en dan opnieuw in de primer en de lak…

Kaal maken met schuren zou volgens mij he recept moeten zijn. Door geen beits te gebruiken, krijg je geen krassen van het afkrabben en geen restjes beits in een verse laklaag. Beiden wil je niet. Maar lekker laten zitten, zou ik zeggen en tzt met een andere auto verder gaan. De motorkap opnieuw doen, dat gaat het verschil niet maken denk ik. Gelukkig is de auto in oude toestand vereeuwigd met de oude foto’s en op (het concept van) de nieuwe clubsite. Oeps, nu moet ik misschien wel mee naar Spanje in de zak.

Iedereen valt natuurlijk over elkaar heen, maar over dit stukje wil ik zelf nog wel even de aandacht op vestigen.
Het kaal maken van autoplaat wordt natuurlijk veel over gepraat hier op het forum.

Kaalmaken dmv verfafbijt is juist een perfecte methode,als je gaat stralen of schuren heb je altijd last van warmte ontwikkeling wat kromtrekken van het plaat terweeg brengt vooral bij grote oppervlakten.
Bij autorestauratiebedrijf Bart Holland maken ze alleen maar gebruik van verfafbijt voor het ontlakken van plaatdelen zie hiereen foto van een DS deur die wordt behandeld met verfafbijt.

Zelf ben ik twee keer bij Bart Holland geweest en hij zweert hierbij vlgs.zijn zeggen biedt het alleen maar voordelen tov de andere methodes.
Voor de rest heb je totaal geen last van de afbijt in je lak,voordat je gaat spuiten heb je al zoveel voorbehandelingen gehad dat de afbijt al lang en breed weg is.

het kan dus wel…

Nou ja, komende maanden gewoon extra tijd vrij maken om e.e.a. uit te zoeken en te bekijken… dan kunnen we tegen de tijd dat het zover is beslissen hoe of wat we doen…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 november 2010 01:18 AM
  [ # 940 ]

Kaal maken doe je niet met chemische middelen. Daar lijdt het metaal onder. Is het niet nu, dan is het over een jaar.
Kaal maken doe je op een mechanische manier. Maar ach, het is te laat.

Op 25 oktober heb ik het al gezegd:

Zwart is een erg moeilijke kleur om te rollen, houd daar ook even rekening mee. Wit is beter te rollen.

Toen ik door kreeg dat het nog eens om mat zwart ging heb ik verder mijn mond maar gehouden. Dat is de moeilijkste kleur om op een auto te krijgen. Sommige professionele spuiters willen het niet eens doen, zo moeilijk is dat.

Maar als je in de toekomst afbijt gaat gebruiken, dan doe ik echt niet meer mee.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 24 november 2010 01:26 AM
  [ # 941 ]

in welke zin lijdt metaal onder kaalmaken met chemische middelen? tast het het metaal helemaal aan? kan het op termijn het roesten versnellen of verergeren? Ik weet niets, dus ik hoor het graag…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 november 2010 01:29 AM
  [ # 942 ]

Ja, dat kan het metaal etsen, zodat je putjes krijgt en het kan het roesten versnellen. Ik woon samen met zo’n vent die dit soort werk al 35 jaar doet.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 24 november 2010 01:36 AM
  [ # 943 ]

dat etsen vermoedde ik al, ook zo benoemd, dat roesten is een andere… da willen we natuurlijk niet hebben… is dat overigens niet tegen te gaan met een goede antiroest/grondverf combo (van die terracotta kleurige meuk van Hammerite bijvoorbeeld of Südwest antiroest? Of is dat slechts uitstel van executie?

Gaat overigens maanden duren voor er uberhaupt iets meer kan gebeuren, laat staan een beslissing genomen wordt…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 november 2010 01:41 AM
  [ # 944 ]

Als je weer echt gaat restaureren, dan hebben we het er wel weer over.
Laat ik het zo zeggen, als je het metaal al gaat verzieken, dan kan je daarna vanalles erover smeren, maar dan raad ik daarna nieuw plaatwerk aan dat op de juiste wijze behandelt gaat worden: niet met afbijt. Ook kaal maken is een vak apart.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 november 2010 01:59 AM
  [ # 945 ]
MonsieurGrat schreef:

...het huilen staat me beduidend nader dan het lachen….
.......Ach, de optimist in me zoekt welhaast wanhopig naar alle lichtpuntjes in deze duistere tunnel… ooit, dat staat vast, ooit komt het helemaal goed met Collette, want ze verdient het, na dertig jaar übertrouwe dienst…......

En als ik me dat bedenk, dan komt de schaamte bovendrijven, schaamte dat ik in dat halfjaar dat ik er in rond rijd, haar meer pijn heb gedaan dan de vorige eigenaren in 30 jaar..

Kom op man, het is maar een auto…...en een 30 jaar oud lor, ze had allang bij ons in de converters recycled moeten zijn, realistisch gezien..
Je hebt je best gedaan, toch ? Koop een AX’je en ga rustig op zoek naar wat anders moois…

Profiel  

63 van de 79
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook