5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
ds
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 22 november 2010 09:16 PM
  [ # 61 ]

Druppellader voor de accu, helpt de accu achteruit te gaan en de auto start beter als je die na een tijd weer gebruikt. Ik draai altijd een paar raampje open en leg blokken onder de achterklep.

Er was ook een artikel van de DS club over winterstalling, kweet niet of die er nog is.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 22 november 2010 09:37 PM
  [ # 62 ]

Ik heb geen stroom daar…
Ik denk dat ik dan de accu een keer meeneem naar een kennis en hem daar tussendoor een keer oplaadt. Ook kan ik natuurlijk altijd de cellen bijvullen, heb nog een hele ouderwetsche accu!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 november 2010 11:59 PM
  [ # 63 ]

Koop bij de Action zo’n zonnepaneeltje en zet die in het licht, achter een raampje oid, verleng desnoods de draad als hij te kort is. De accu blijft laden, al is het maar een klein beetje. Laat de accu af en toe even werken door de motor te starten terwijl je de plus draad van de bobine er af hebt zodat hij niet aanslaat. Alles in de motor krijgt een andere stand en als je een beetje olie door de bougiegaten naar binnen hebt gekieperd zal ook de cylinderwand even lekker vet worden.

Of laat de verlichting een uurtje branden. Dat zonnepaneeltje geeft overdag onbelast een voltje of 17 en als de zon er op staat ver boven de 20 volt, maar het zal maar een klein laadstroompje geven omdat er geen grote stroom zal worden opgewekt.

Zet de dame op houten blokken zodat je geen vierkante banden oploopt.Heb je voldoende ventilatie? Want een auto staat beter onder een carport dan in een afgesloten hok zonder ventilatie.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 23 november 2010 11:03 AM
  [ # 64 ]

Dat op blokken zetten ga ik niet doen, onze ID heeft eens 7 maanden stilgestaan en er was nog niets aan de hand. Qua ventilatie: er waren veel bladeren naar binnen gewaaid onder de deur door, dus een teken dat het wel goed ventileert daar! Verder een goed idee van dat zonnepaneeltje, is het niet dat mijn garagebox volledig donker is… Is het goed om de auto af en toe te laten lopen of kan ik dat beter niet doen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2010 11:05 AM
  [ # 65 ]

af en toe lopen is goed mits je de auto warm laat worden. Je uitlaat krijgt ook weer een sloot water te verwerken.
Het beste ga je er een kwartiertje mee rijden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2010 11:07 AM
  [ # 66 ]
MielcitrofielDS schreef:

Ik heb geen stroom daar…
Ik denk dat ik dan de accu een keer meeneem naar een kennis en hem daar tussendoor een keer oplaadt. Ook kan ik natuurlijk altijd de cellen bijvullen, heb nog een hele ouderwetsche accu!

Van cellen bijvullen laadt de accu niet op…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 23 november 2010 01:13 PM
  [ # 67 ]

schroef de accu eruit en zet hem thuis in de meterkast. Simpel.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 23 november 2010 01:30 PM
  [ # 68 ]

Goed idee, als ik over 2 weken ga verhuizen neem ik toch de Jumper van m’n vader mee, dan neem ik op de terugweg de accu mee naar m’n ouders en dan kan die daar mooi in de meterkast, aan de lader Wink

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 november 2010 01:37 PM
  [ # 69 ]

Joh, over 3 weken is het misschien wel weer 7 graden, en alle gestrooide pekel van de weg geregend en dan kan je weer gewoon rijden. Of ga je em echt 4 maanden stilzetten?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 november 2010 02:35 PM
  [ # 70 ]
MielcitrofielDS schreef:

...dan neem ik op de terugweg de accu mee naar m’n ouders en dan kan die daar mooi in de meterkast, aan de lader Wink

Svp niet aan een snellader en let op de evt dampen; een meterkast is niet echt een kast die dagelijks open gaat dus ventileer goed. Er zal niet zo gauw een vonkje optreden maar de dampen kunnen ook het koper en de elektrische verbindingen aantasten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 23 november 2010 04:22 PM
  [ # 71 ]

Dat van die meterkast was bij wijze van spreken, m’n vader laadt zelf ook altijd zijn accu’s bij.
@ martin: Als het een keer mooi droog is en het zout weg, maak ik gewoon een blokje om van een half uur en dan zet ik ‘m weer neer, al is het in en uitgaan van de garage niet heel erg makkelijk ivm de bocht en wat spullen die er bij in staan. Maar per se 3 maanden stil staan hoeft van mij niet, ik wil haar gewoon voor het zout behoeden. Een aangezien het vannacht -2 gaat worden en donderdag “hevige sneeuwval” verwacht wordt…

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 november 2010 10:44 PM
  [ # 72 ]

Dan laat je die accu er toch lekker in zitten.. Dat is alleen nuttig als je er echt 6 maanden niet naar om kijkt. Ga je dan als je wilt rijden met de accu op schoot in de trein naar je DS?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 november 2010 11:59 PM
  [ # 73 ]

Een ontladen accu kan gemakkelijk bevriezen (en daarna weer ontdooien/scheuren: zuur lekt langs de steun naar beneden…).

knuffel

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 24 november 2010 12:26 AM
  [ # 74 ]

Hoe lang duurt het voor een accu zich ontlaadt?
@ Martin: Nee, niet met de trein, dan leen ik de Jumper wel even…
Ik ga de accu wel even afvullen, en dan de auto af en toe even laten lopen.
Ligt er ook aan of we een lange, koude winter krijgen. Echt vriezen zal het ook niet in mijn stalling…pfff, al die tegenstrijdige reacties hier Wink

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 24 november 2010 04:41 AM
  [ # 75 ]

Nog meer tegenstrijdigheid: “af ent toe even laten lopen” is niet altijd goed. Het is dan wel zaak dat de motor en uitlaat gedurende dat “even” door en door warm worden, anders zet je de auto weg met condens in de olie en de uitlaat. Heet wegzetten dus.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook