Hoi,
Heb sinds een paar weken een DS en ben bezig hem klaar te maken voor de APK.
Bij het vervangen van de lekzakken achter bleek de kom van de veerstang erg beschadigd te zijn en ook de kogel. Waarschijnlijk door roest.
Mag ik deze schotel op een draaibank uitdraaien? en moet de kom precies zo zijn als de diameter van de kogel?
De rest ga ik allemaal vervangen door nieuw spul als ik tenminste eindelijk de veerstift uit de bus kan krijgen, alle tips zijn welkom. Blijkbaar hebben meer mensen dit probleem
de makkelijkste manier om de vastgerotte veerstift uit de bus te halen is met een drevel en een moker.
Haaks op de veerstift zit een gat in de bus, hierin kan je de drevel/stempel plaatsen. Een paar flinke tikken met de moker en de veerstift breekt vanzelf af. Het is namelijk bros staal (blijkbaar een hoog koolstof gehalte)
Succes
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
AK freak schreef:De rest ga ik allemaal vervangen door nieuw spul…
Misschien handiger om de veerstang en de kogel ook te vervangen door nieuw?
De kom van de veerstang uitdraaien (als ik het goed begrijp) maakt het materiaal daar dan wel dunner dus zwakker. Het laatste wat je wilt is dat de stang eronderuit breekt. Ik heb de kom wel eens met een Dremel met bolvormig slijpsteentje bijgewerkt, er zat een groef in die een knal veroorzaakte bij het omhoog komen.
Overigens is de kogelhouder ook los nieuw te krijgen, ter info. Die zit los (dwz naw vastgeroest…) in de draagarm.
Succes met de APK.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Alles is nieuw te koop, voor weinig. Wat zou je dan gaan draaien?
Citroen!
OK, alles nieuw is bij naderinzien inderdaad de beste optie. Wil zeker niet dat de pen zwakker wordt.
Ga vanavond proberen met een doorslag de stift te breken, goeie tip!
Thanx
Keurig alles vervangen. Retourslangetje wil niet echt in de lekzak. Het retourslangetje heeft een koperrigetje aan het eind. Mag ik dit verwijderen zodat ik hem makkelijker in de lekzak kan steken en evt vastzetten met ligarex-band of zijn er andere mogelijkheden?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Beetje LHM eraan?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vaseline!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanx voor de tips LHM heb ik geprobeerd, vasaline ga ik morgen proberen.
Ik ben maar een beginner, maar geniet ook van onder de DS te liggen . Hoop hem over een 6 maanden door de APK te halen. Moet hier en daar nog wat bodem vernieuwen….












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De retour leiding heeft origineel een verdikking van plastic en geen koper. Met vaseline gaat het er prima in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>