De schade aan de deur en het achterscherm is hersteld, alleen niet goed genoeg. Het spuiten van het achterscherm is slecht gedaan waardoor de lak een sinaasappelhuidje heeft. De deur is niet goed uitgedeukt waardoor de deur niet meer mooi aansluit langs het achterscherm. Gek genoeg was na deze ‘reparatie’ ook mijn motorkap ineens krom toen die terugkwam van de spuiter en was het ‘vangertje’ (het haakje waardoor de motorkap blijft zitten) afgebroken. Van der Laan is nog in gesprek met de spuiter over een oplossing hiervoor, dus dat is een kwestie van afwachten.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos


























Totaal aantal Berichten: 7600
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Klinkt als een lompe spuiter
Ja, daar is een beetje iets misgegaan..
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat klinkt niet als een prettige afhandeling.
en wie heeft er aan de motor gezeten ?!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hoeft toch niet per se aan de motor gerelateerd te zijn? Misschien moest de spuiter / uitdeuker bij het voorscherm komen?
Way out in the water, see it swimming.
Van de kant van de spuiter is het slecht, van der Laan is er verder druk mee bezig om tot een oplossing te komen. En wat de spuiter bij de motor moest weet ik ook niet zo direct, misschien hebben ze de accu losgekoppeld maar iets anders kan ik ook niet bedenken.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Bij het voorscherm hoefden ze niets te doen, het ging immers om de achterdeur en het achterscherm.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
daarom dacht ik motoronderhoud, stond toch bij vd L.
gek toch ?
maar ik denk eerder grof geweld….. anders is de boel niet zomaar krom, en de haak afgebroken.
vdL zal ‘t wel netjes afhandelen denk ik dan.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Laurensvzb schreef:Bij het voorscherm hoefden ze niets te doen, het ging immers om de achterdeur en het achterscherm.
Excuus, ik werd op het verkeerde been gebracht door een paar postjes eerder. Er zijn hier ook zoveel ongelukken met al die CX’en
Succes i.i.g. en wij horen graag hoe het afloopt en welke spuiter dus GEEN CX’en meer mag overspuiten.
Way out in the water, see it swimming.
Misschien dat de spuiter het kleur nummer onder de motorkap heeft willen opzoeken.
Dit staat volgens mij op een van de binnenschermen vermeld.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Aangezien het ondertussen weer een tijdje geleden is dat er wat activiteit was in dit topic maar weer eens een update. Een tijdje geleden is dus de dynamo gereviseerd en er terug ingegaan. Nu was het de beurt aan het volgende onderdeel, de startmotor. Gisteren onder de dame vandaag gehaald en vanochtend bij de auto electric Delft langsgebracht. ‘s Middags was ie weer klaar en heb ‘m weer netjes ingebouwd. Even controleren of het allemaal weer werkte en ja, ze sloeg weer netjes snel aan.
Echter toen er vanavond boodschappen moesten worden gedaan wilde de dame van geen starten weten… Na controle of alles op de accu goed vast zat en ze nog steeds niet startte de dame maar aangeduwd. Uiteindelijk niet om boodschappen te doen maar ging ik even een stukje rijden of alles goed ging. Dat ging het natuurlijk dus niet. Een paar straten onderweg viel, bij een constante snelheid van +/- 60 km/h, viel ineens alle stroom weg. Dit voor ongeveer één à twee seconden om vervolgens weer terug te komen en ik reed ondertussen nog rustig verder. Een minuutje later precies hetzelfde verhaal, ondertussen was ik op de kortste route naar huis, in de hoop dat nog te halen. Dat bleek een ijdele hoop, want toen het geintje zich voor de derde keer voordeed kwam de stroom niet meer terug. Gelukkig heb ik de dame precies nog een parkeervak weten in te mikken zodat ze netjes geparkeerd stond.
Daar even gewacht en toch nog maar eens, tegen beter weten in, geprobeerd te starten. Behalve een heftig tikkend startmotorrelais was er niets te bekennen van iets wat te maken zou hebben met een startende motor. Af en toe viel de elektriciteit, zonder dat er gestart werd o.i.d., wel weer weg. Dat alles brengt mij dan weer bij de vraag of iemand hier weet waar dit alles aan zou kunnen liggen? Zelf verdenk ik de accu enigszins aangezien deze toch een goed aantal keer volledig leeg is geweest. Iemand ideeën?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als ik moet gokken heeft het iets met de startmotor of bekabeling hiervan te maken, tenminste ik neem aan dat je voor de revisie hiervan geen problemen had.
Mark
CX 2000 pallas ‘78











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb ooit eens gestaan met een auto waar ik een lange rit mee maakte. Na een hele korte stop was er totaal geen stroom meer aanwezig. Dit lag toen aan een gecorrodeerde accupool wat niet zichtbaar was.
Accupool schoongemaakt, en alles weer OK.
Je probleem moet iets simpels zijn, accu-kabel-startmotor- massa, zoiets is wat me nu te binnen schiet.
Hopelijk snel opgelost.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tikkend startmotorrelais duidt toch op een lege accu. Zit er niet één van de stekkertjes van de dynamo los? Dynamo lampje in je dashbord kapot? Of loopt de regelstroom daar niet door?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Voor zover ik weet zit de dynamo goed vast en werkt deze ook. Het acculampje werkt ook. Het gekke is dat de verlichting e.d. wel werkt wat zou betekenen dat er nog enige kracht in de accu moet zitten. Ik ga zometeen alle bedrading is nalopen en neem ook gelijk even een multimeter mee.
Wat ook gek was, de verlichting stond aan en toen de dame met de motor uit langs de kant stond omdat ze uitviel vielen de lampen ook uit. Na het contact uit te hebben gedraaid en weer aan gingen de lampen ook weer aan. Toen ik de dame weer probeerde te starten viel alle elektriciteit weer uit om even later weer terug te komen.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos