Beste,
Aangezien ik nu al een tijdje bezig ben heb ik toch wat vragen.
Op mijn DY3-blok (carburateur) zitten een aantal sensoren:
De eerste: voeler voor de temperatuurmeter op mijn klokkenset.
De tweede: oliedrukmeter
De derde is de sensor voor de achterrijuitverlichting op de versnellingsbak.
Dat snap ik nog
De vierde sensor: ??
In het Onderdelenboek kan ik hem niet zo snel vinden…...





























Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Temperatuurlampje?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
1 is voor de optionele watertemp. meter
4 is voor je waarschuwingslampje (watertemp. te hoog)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Weer wat geleerd, en bedankt





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En 2 is voor het oliedruklampje, niet voor een oliedrukmeter.
Citroen!
DriverD schreef:En 2 is voor het oliedruklampje, niet voor een oliedrukmeter.
Schrijffoutje





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan gebeuren.
Citroen!
Beste,
vandaag zijn de wiellagerblokken gemonteerd, ik heb echter een vraag.
In het blok is een groef aanwezig, zie onderstaande foto.
Bij het demonteren kwam ik onderstaande ronde pakking tegen, deze zat in de groef…. echter geheel vergaan.
Is het noodzakelijk omm deze weer terug te plaatsen ( zo ja, waar kan ik deze krijgen of is er iets zelf in elkaar te knutselen). De nieuwe assen zijn homokineten.
Alvast weer bedankt.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met homokineet assen kan je ze wel weglaten. Bij originele assen kan dat dus niet. Daar draagt de dubbele kruiskoppeling op die ring namelijk en dicht hij ook af. Mag ik je vragen om eens een foto van je nieuwe assen te posten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Met homokineet assen kan je ze wel weglaten. Bij originele assen kan dat dus niet. Daar draagt de dubbele kruiskoppeling op die ring namelijk en dicht hij ook af. Mag ik je vragen om eens een foto van je nieuwe assen te posten?
IK ga er wel eentje maken in de schuur
Hier een voorbeeld van de rechter-as.
Succes ermee














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi spul. Dat zijn de goede. Er zijn 2 “merken” op de markt, dit zijn de betere.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voor het goede begrip: Hoe herken je de “goede”?
Citroen!




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zie er geen merk op staan?
maar kun dit verschil echt zo goed zien en waar aan (ik als leek zijnde op gebied van DS)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Voor het goede begrip: Hoe herken je de “goede”?
Aan de vorm van de as zelf en aan de ongespoten glimmende homokineet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste