Zelf gebruik altijd (zuurvrije) vaseline voor de stekkerverbindingen. Contactspray zou ik
niet doen. Dit heeft een corrosieve werking en gaat gewoon door als je het niet wegveegt.
De draadbomen zien er trouwens heel mooi uit. Dat wordt een plezier met inbouwen en monteren.
P(ee)B(ee)
Rijden als een Godin in Nederland.

Totaal aantal Berichten: 833
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Contactspray is om een contact weer schoon te krijgen als je er niet bij kan. Dat spul vermijden waar mogelijk. Je gebruikt het bijv bij een krakende potmeter. Vaseline lijkt mij een goed idee: mannetje en vrouwtje mee insmeren. Drijft de vocht weg. Vocht zorgt voor storing. Vaseline geleidt niet, maar als je een mannetje op vrouwtje stroef schuift druk je de vaseline weg waar het contact moet maken. Kom nu maar op met de schuine opmerkingen.
Mooie boom trouwens.
Kees B schreef:Ook ik heb een goede ervaring met een nieuwe kabelboom (‘69 DS21H Pallas, accu rechts).
Zo’n drie jaar geleden gedaan, alles klopte 100% met het WPH schema, kleuren, stekkertjes, er zaten zelfs kleine handgeschreven stickertjes op de uiteinden van alle draden met de draadnummering zoals vermeld in het WPH. Made in Taiwan, maar vast beter dan nieuw destijds!
Weet jij toevallig nog waar je die kabelboom hebt gekocht, of wie die maakt?
Groetjes Roberto

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wbogaerts schreef:
De SM kabelboompjes die ik al gehad heb zijn perfect .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Adres waar ik mijn kabelboom heb laten maken:
>>>——- Original Message——-
>>> To: “‘Kontakt oldtimer- electrique’”<kontakt@oldtimer-electrique.de>
>>> Subject: RE: http://www.oldtimer-electrique.de: Frage