2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hikkende motor bij lage toeren op lpg
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2011 04:44 PM
  [ # 16 ]

Zo te zien had ik wel voor de winterstop nog een reactie geplaatst dat de kop slecht is.
Die ga ik na wat andere zaken eerst vervangen.
Want met een slechte kop word het nooit wat.
Hiervoor wil ik de kop van de oude dy motor gaan gebruiken (na revisie)

Gr Bjorn

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2011 06:14 PM
  [ # 17 ]

Zojuist even de ds gestart , zonder hulp na 3 maanden buiten stil staan.
Meteen na de 2e slag van de motor sloeg ie aan.

Ik heb ondekt dat het probleem uit meerdere bestaat.
1 was het co gehalte , dat stond te arm , dit is opgelost.
2 de halfautomaat grijpt nog wat ruw aan bij het optrekken.
3 op benzine had hij zojuist geen problemen , maar wel eerst de koppeling volledig laten aangrijpen.
  Op gas geeft dat bij de laatste procedure wel nog problemen.

Zodra je het gas wat dieper in trapt nadat de koppeling volledig aangegrepen is stottert ie.
Volgens mij is op dat moment het mengsel te arm.
Heeft een verdamper ook een regeling dat extra gas geeft bij het accelereren , net zoals een acceleratiepomp bij een carburateur?
Of zou er iets met de verdamper zelf zijn (membraan lek/uitgedroogd)?

Ik zou dat eigenlijk moeten weten omdat ik dat 2 jaar geleden op de avondschool geleerd heb maarja….

Gr Bjorn

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2011 09:48 PM
  [ # 18 ]
Bjorn Kusters schreef:

Heeft een verdamper ook een regeling dat extra gas geeft bij het accelereren , net zoals een acceleratiepomp bij een carburateur?
Of zou er iets met de verdamper zelf zijn (membraan lek/uitgedroogd)?

Nee dat heeft een verdamper niet. De verdamper kan vervuild zijn. Als het ook optreedt bij hete motor moet je je zorgen gaan maken..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2011 09:53 PM
  [ # 19 ]

Het probleem is juist bij warme motor.
Vandaar ik ook al eerder dacht aan kleppen/zittingen of verdamper.
Of mijn grootste angst ...... vastloper.
Ontsteking lijkt me vrij onwaarschijnlijk , alle kabels zijn schoon en klemmen goed , bougiekabes en bougies zijn bij de motorwissel vernieuwd.
Al een stuk of vier verdelers met nieuwe puntjes/casette rotor en kap probeerd.
Bobine uitgewisseld met een exemplaar waarvan ik zeker weet dat ie goed is.

Gr Bjorn

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2011 10:26 PM
  [ # 20 ]

je kan je verdamper uitsluiten als je het op benzine ook optreedt. zowiezo moeten de kleppen natuurlijk netjes gestled staan. Een vastloper lijkt me niet voor de hand liggen. DSen lopen zelden vast tenzij je de olie vergeet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
viezehandjes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-08-2006

Gepost: 22 april 2011 11:27 PM
  [ # 21 ]

vernieuw de rotor maar eens, ik heb dit ook mee gemaakt,steeds schokken en hokken ,rotor vernieuwd probleem opgelost.

Strijkend de wereld rond

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 april 2011 11:56 PM
  [ # 22 ]

Bougiekabels zijn ook een bron van hikken als ze oud en poreus zijn geworden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10578
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 april 2011 12:24 AM
  [ # 23 ]

Zijn vernieuwd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 13 juli 2011 12:46 AM
  [ # 24 ]

Inmiddels al opgelost? Deel je nog even de conclusie mee, of hikt ze nog steeds?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook