


Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Zo te zien had ik wel voor de winterstop nog een reactie geplaatst dat de kop slecht is.
Die ga ik na wat andere zaken eerst vervangen.
Want met een slechte kop word het nooit wat.
Hiervoor wil ik de kop van de oude dy motor gaan gebruiken (na revisie)
Gr Bjorn



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Zojuist even de ds gestart , zonder hulp na 3 maanden buiten stil staan.
Meteen na de 2e slag van de motor sloeg ie aan.
Ik heb ondekt dat het probleem uit meerdere bestaat.
1 was het co gehalte , dat stond te arm , dit is opgelost.
2 de halfautomaat grijpt nog wat ruw aan bij het optrekken.
3 op benzine had hij zojuist geen problemen , maar wel eerst de koppeling volledig laten aangrijpen.
Op gas geeft dat bij de laatste procedure wel nog problemen.
Zodra je het gas wat dieper in trapt nadat de koppeling volledig aangegrepen is stottert ie.
Volgens mij is op dat moment het mengsel te arm.
Heeft een verdamper ook een regeling dat extra gas geeft bij het accelereren , net zoals een acceleratiepomp bij een carburateur?
Of zou er iets met de verdamper zelf zijn (membraan lek/uitgedroogd)?
Ik zou dat eigenlijk moeten weten omdat ik dat 2 jaar geleden op de avondschool geleerd heb maarja….
Gr Bjorn












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bjorn Kusters schreef:Heeft een verdamper ook een regeling dat extra gas geeft bij het accelereren , net zoals een acceleratiepomp bij een carburateur?
Of zou er iets met de verdamper zelf zijn (membraan lek/uitgedroogd)?
Nee dat heeft een verdamper niet. De verdamper kan vervuild zijn. Als het ook optreedt bij hete motor moet je je zorgen gaan maken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Het probleem is juist bij warme motor.
Vandaar ik ook al eerder dacht aan kleppen/zittingen of verdamper.
Of mijn grootste angst ...... vastloper.
Ontsteking lijkt me vrij onwaarschijnlijk , alle kabels zijn schoon en klemmen goed , bougiekabes en bougies zijn bij de motorwissel vernieuwd.
Al een stuk of vier verdelers met nieuwe puntjes/casette rotor en kap probeerd.
Bobine uitgewisseld met een exemplaar waarvan ik zeker weet dat ie goed is.
Gr Bjorn












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je kan je verdamper uitsluiten als je het op benzine ook optreedt. zowiezo moeten de kleppen natuurlijk netjes gestled staan. Een vastloper lijkt me niet voor de hand liggen. DSen lopen zelden vast tenzij je de olie vergeet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vernieuw de rotor maar eens, ik heb dit ook mee gemaakt,steeds schokken en hokken ,rotor vernieuwd probleem opgelost.
Strijkend de wereld rond
Bougiekabels zijn ook een bron van hikken als ze oud en poreus zijn geworden.





























Totaal aantal Berichten: 10578
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zijn vernieuwd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.