Hallo mensen,
Ik ben nieuw in dit deel van het forum en stel me daarom even voor :
Bart Rijvers, 35 jaar oud, vrouw, 2 jonge kinderen en een hond. We hebben al lange tijd een DSuper en daar later ook een auto bij gekocht, een Xantia 2.0 HDI (90PK) break. Deze laatste gaat waarschijnlijk dit jaar dure kosten veroorzaken waardoor we op zoek zijn naar een kleinere vervanger. De C4 berline heb ik hierbij altijd een leuke auto gevonden.
Na de introductie van het nieuwe model C4 is er weinig informatie te vinden over uitvoeringen van de vorige modellen. Heeft iemand een link of PDF met wat Ligne Prestige en andere uitvoeringen nu eigenlijk aan accessoires inhouden ? Ik zoek specifiek een diesel, berline, vorig model.
Alvast vriendelijk dank,
Bart

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dag Bart,
Het is daarbij wel even van belang om te weten van welk jaar je ongeveer een auto zoekt. Ook het Prestige-pakket is in de loop der tijd wel wat verandert.
Hallo Tilanus,
Ik had via Autotrack even deze op het oog bij Auto Advance in Veldhoven
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c4/6429955
Bouwjaar 06-2005.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat zit daar voor een bestikkering op de portieren en achterklep?
Als dat er al vanaf het begin op zit, heb je wel een kansje op kleurverschil als je dat gaat verwijderen. Daar zou ik in ieder geval wel effe navraag naar doen.
Is in ieder geval een punt van (prijs-) onderhandeling
Ik heb een prestige uit 2006.
Cruise control, automatisch dimmende binnen spiegel, verwarmde spiegels, a display, radio op stuur bediening, cliamte controle aan 2 kanten regelbaar, , automatische verlichting, regensensor en zo zitten er aardig wat opties op.
Ik heb er zelf nog toka toka velgen onder laten zetten 17 inch om hem wat leuker te laten ogen
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Mooie auto,
Bedankt voor de info.
Ik ben toch ook nog met een schuin oog naar een Xsara 1.4 HDI break aan het kijken aangezien deze lekker zuinig is en nog een wegenbelasting categorie lager als de C4.
Hmmm maar de C4 is net effe mooier haha nee succes met je keuze!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Vandaag proefritten gemaakt in een Xsara break met 1.4 HDI motor (70PK) , welke t.o.v. onze Xantia met 90 PK toch net iets pittiger is omdat deze ook 2 wegenbelastingklasses (zo’n 180 kg) lichter is. Dit is daarmee een economische en nog steeds ruime auto.
Daarna in een C4 met 100 PK HDI blok gereden. Eindelijk weer eens een Citroën met futuristisch dashboard zoals ik het laatst in een CX en eerste model BX had meegemaakt.
Minder ruimte en iets duurder in de wegenbelasting (t.o.v. de Xsara) helpen de vrouw echter niet om de C4 te kiezen aangezien we ook een nieuwe auto (wat dat dan ook mag gaan worden) waarschijnlijk op gaan rijden zodat restwaarde niet echt een rol van betekenis gaat spelen….
Ik vrees dat ik daarom wederom van forum moet switchen, alhoewel ik de C4 een mooie lekker rijdende auto blijf vinden.
Groetjes, Bart