1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wanneer ontlucht je het Hydraulisch Systeem?
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 10 januari 2011 05:11 PM

Kan iemand mij vertellen wanneer ik het systeem moet ontluchten?
Wanneer ik de auto start, gaat de CX (uit 1988) aan de voorzijde met een enkele tik omhoog maar de achterzijde beduidend met meer tikken totdat de cx omhoog staat. Herkent iemand dit euvel, wellicht?

Dank Smile

Profiel  
 
J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 10 januari 2011 10:03 PM
  [ # 1 ]

Draagarmlagers?

Jan

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 januari 2011 10:10 PM
  [ # 2 ]

ik zou me daar niet zo’n zorgen om maken die van mij komt eerst voor omhoog en dan pas achter en dit duurt ff langer, maar alles bij elkaar van laag tot rijhoogte iets van 30 sec.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 januari 2011 10:30 PM
  [ # 3 ]

Wat Mark zegt, zo werkt het bij de mijne ook. Lijkt me normaal.
Ontluchten kan natuurlijk nooit kwaad maar ik denk niet dat het opstijggedrag van je CX zal veranderen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 10:33 PM
  [ # 4 ]
Koopman schreef:

... de achterzijde beduidend met meer tikken ...

Gaat het wel vloeiend?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 januari 2011 10:33 PM
  [ # 5 ]

Heb ik ook, eerst voor en ff later achter.
Als de wagen omhoog komt zit er geen lucht in.
Wanneer de LHM wordt ververst, dan heb je lucht in het systeem en doet ie het ook ff niet.
Bij cx is dat meestaal geen punt, sterke pomp. Bij de nieuwe modellen zoals XM en Xantia is dat soms veel lastiger.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 januari 2011 10:44 PM
  [ # 6 ]

De lucht gaat er ook vanzelf uit aangezien het gewoon in het voorraadvat terug loopt incl de luht die nippel op de druk regelaar is volgens mij alleen om de pomp te ontluchten zodat het systeem weer opgang komt na een lekkage of verversing.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 januari 2011 12:50 AM
  [ # 7 ]

Nippel op de regelaar? Bedoel je de ontlastschroef?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 januari 2011 08:28 AM
  [ # 8 ]

Waarschijnlijk wel!!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 januari 2011 10:43 AM
  [ # 9 ]

ja dat ding iid stom stupid van me is natuurlijk gewoon een schroef ipv een nippel.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 11 januari 2011 12:33 PM
  [ # 10 ]

Het tikken (daarmee bedoel ik, wat het hydrolish systeem aan geluid maakt) is eigenlijk bij het stijgen aan de achterzijde van de CX freqenter geworden, t.o.v. de voorzijde, ik vroeg me af waar het mee te maken zou hebben.?

En wat er eventueel aan te doen is?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 januari 2011 01:09 PM
  [ # 11 ]

Druk in veerbollen te laag? Dan moet de pomp er meer LHM in pompen….

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2011 01:23 PM
  [ # 12 ]
Koopman schreef:

Het tikken (daarmee bedoel ik, wat het hydrolish systeem aan geluid maakt) is eigenlijk bij het stijgen aan de achterzijde van de CX freqenter geworden, t.o.v. de voorzijde, ik vroeg me af waar het mee te maken zou hebben.?

En wat er eventueel aan te doen is?

Je hebt pompen: “rrrrrrrrrrrr”
en je hebt afslaan als de max druk bereikt is: “tik”

bedoel je tijdens het stijgen “rrrrrrrrrrr” tik.
of

rrr tik rr tik rrr tik
?

dat laaste zou een hoogte regelaar kunnen zijn die niet helmaal opent. en dus niet schoon is.

Ook de security klep kan vies zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 11 januari 2011 02:15 PM
  [ # 13 ]

rrr tik rr tik rrr tik…

Ingewikkeld?, is het zelf te doen
Of wordt het een dure grap?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2011 02:36 PM
  [ # 14 ]

is zelf te doen. Weet niet of een cx hoogteregelaar makkelijk uit te bouwen is. Leo? Waterman?

Je kan ook eerst met hydraurincage gaan rijden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 11 januari 2011 03:59 PM
  [ # 15 ]

hydraurincage?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook