




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als je zeker weet dat het in je stalling niet vriest kun je de accu er in laten staan en de -pool losmaken van accu (of blok, net wat gemakkelijkst is).
Je rijdt haar de stalling in na een rit van minstens 50 kilometer snelweg met 100-120km/u, dan is alles op temperatuur. Niet afzetten bij aankomst, dus laten draaien, stallen, motor af, accu los: klaar. Je kunt alle deuren één tandje ‘los’ zetten tegen indrukken, maar is niet per sé noodzakelijk.
Als je tijdens stalling er bij kunt eventueel elke keer klein beetje verrollen tegen indrukken van de banden op vaste plek.
Na de winter startkabels mee en weer aan de gang: eerst paar minuten laten opladen via de kabels, dan starten: klaar.
Net bij m’n DS geweest… startte niet!
Nog nooit een probleem mee gehad… Startmotor draait wel rond en lampen werken ook nog…
Ik ga zo maar even terug, kijken wat ik kan doen.















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Verzopen? Zet je LPG schakelaar neutraal en als ze aan wil slaan meteen op lpg zetten.
Jep, dat lukte, ze maakte aanstalten, liep 3x rond, sloeg af en ik vrees nu dat ik de accu heb leeggestart…
Maakt het uit dat ik mijn radio op de batterij heb aangesloten, zodat deze bij niet-contact ook stroom krijgt, of moet een accu dat kunnen hebben?
De conditie van de accu blijkt pas echt in de winter. Ik heb een auto met een erg dikke motor (4.2 liter) die alleen op LPG loopt, er zit geen benzine in de tanks. Die had startproblemen, ging goed rond maar wilde niet aanslaan. Hij startte uiteindelijk wel, maar het was wel link.
Tot ik tijdens het starten het portier open had en merkte dat de binnenverlichting ongeveer uit ging op het ritme van de startmotor/compressie. Ik heb toen meteen een nieuwe Bosch (silver) accu gehaald, er in gezet en hij startte alsof het de normaalste zaak van de wereld was, geen hele slag rond en hij liep al.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
MielcitrofielDS schreef:Jep, dat lukte, ze maakte aanstalten, liep 3x rond, sloeg af en ik vrees nu dat ik de accu heb leeggestart…
Maakt het uit dat ik mijn radio op de batterij heb aangesloten, zodat deze bij niet-contact ook stroom krijgt, of moet een accu dat kunnen hebben?
dat belast de accu wel. Meet de stroom bij contact af en je kan berekenen hoe lang je dat kan laten staan…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@ Han S: Eerst maar eens kijken of het de accu is, wie weet is de dynamo wel versleten…
Mag ik je trouwens complimenteren met je prachtige spreuk onder al je berichten? Echt mooi.
@bogaard77: Hoe meet ik dat, een punt op de toevoerdraad en de ander?
Mag ik je trouwens complimenteren met je prachtige spreuk onder al je berichten? Echt mooi.
Het is een stukje uit ‘De bestemming’ van Marco Borsato wat ik een beetje heb aangepast op de Citroen gedachte.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
MielcitrofielDS schreef:@bogaard77: Hoe meet ik dat, een punt op de toevoerdraad en de ander?
trek de plus pool klem eraf. doe je meter tussen de accu en de klem en kijk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nieuwe accu gemonteerd en auto start sneller dan ooit, denk dat we daarmee het probleem te pakken hebben!
Verder zit er al een tijdje een rammel in, gisteren eens onder de auto gaan liggen met lopende motor (nee ben niet suïcidaal),
en heb ontdekt dat er IN de middendemper van de uitlaat iets rammelt. Zitten hier schotjes in of iets dergelijks? Moet ik hier iets aan doen of is het niet nodig en ingewikkeld?


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Daar zitten inderdaad schotjes in, maar aangezien je daar niet in kunt komen kun je daar niets anders aan doen dan een nieuwe demper monteren. Maar ‘moeten’ doet dat niet.
‘t is een vrij nieuwe RVS uitlaat, geheel vervangen vanaf ‘t felxibel stuk naar achter… Bij de aansluiting van het flexibele deel is ook een scheur zichtbaar, maar er komt geen rook/lucht uit dus lijkt me ook niet ernstig dan?
Ik denk dat ik gewoon even langs de DS garage rij waar de uitlaat vandaan komt, maar buiten af en toe ‘n vervelend rammeltje kan het geen kwaad verder?
Tevens heb ik ontdekt, omdat de auto nu binnen op een stuk karton staat, dat er ‘n paar druppen olie onder liggen.. Volgens mij komt het ergens bovenaan de carterpan vandaan, bij de aansluiting met het blok… is dat ernstig? Of hoort dat gewoon bij zo’n oude bak en moet ik me niet zo druk maken?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op een RVS uitlaat heb je levenslange garantie. Terug dus.
Het is niet zo heel erg simpel om te zien waar de olie vandaan komt. Aan welke kant van de carterpan drupt het?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het drupt niet extreem, maar het is wel zichtbaar dat aan de niet-bestuurderskant van het motorblok, als zeg maar tussen het uitlaatspruitstuk en hitteschild doorkijkt, dat stukje carterpan wat je dan ziet, daar is enigszins zichtbaar dat daar iets olie langsgelopen is, tussen de aansluiting blok-carterpan.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok, voorzichtig met een dopsleutel die boutjes een beetje aantrekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>