Ah…, daar had ik even niet aan gedacht,beetje dom.
Ik zie in diverse catalogussen dat het portierrubber onderaan het portier in een soort metalen portierrubberhouder wordt geschoven.
Aangezien ik bezig ben met het strippen van de deuren zie ik dit bij mijn portieren niet, de portierrubberhouder was geheel vastgekit en met wat schroeven aan het portier vastgemaakt.
Ik vermoed dat de onderbakken een keer zijn verlast en dat de metalen portierubberhouder niet is teruggeplaatst.
Hoe moet het zitten?
Zo dat de onderste rand van de chroomplaat (die niet op een DSpecial hoort te zitten) over de bovenrand van de rubberhouder valt. Het rubber schuif je dus uiteindelijk over het onderste randje van de chroomplaat.
P.s. Je zou die chroomplaat fff als mal/positiebepaling kunnen gebruiken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die rail waar je de pijl bij hebt gezet is gewoon te koop JP. Je kunt hem het beste even met behulp van een stuk vierkant staal van een cm in de zetbank zetten en een knikje geven want dat zit in het origineel ook. Het rubber sluit dan beter tegen de dorpel.
De rubberhouders zijn met en zonder verzet te koop. Gewoon met popnagels vastzetten en afkitten.



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
En ook in RVS uitvoering te koop (althans in 2002, bij Chyparse)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt voor de tips, ik zal eerst de houders maar eens gaan bestellen.
Ik ga ook ongeveer voor de Driver D oplossing maar dan iets anders. Ik denk dat ik ze vast zet met RVS boutjes met verzonken kop en een moertje aan de binnenkant. Als de gaatjes allemaal kloppen zet ik de rail er op met Shell Tixopalthe, zet de moertjes vast en verwijder de overtollige kit. Er komt gegarandeerd geen vocht meer tussen en RVS boutjes…..juist.
Blijft alleen nog de vraag waarom je die rvs boutjes en moertjes laat zitten na uitharding van de kit ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Tixopalthe is een plastisch blijvende kit die niet scheurt en daarom blijven er een stuk of vier boutjes met moertjes achter om de boel op zijn plek te houden. Het is een kit die bedoeld is voor het afkitten van bijvoorbeeld daktrim en het hecht zelfs onder water. Ik gebruik het ongeveer overal waar ik geen water wil hebben dus er gaan een stuk of wat kokers aan de DS gesmeerd worden.
Om te voorkomen dat ‘t gaat roesten rondom het gat waardoor de boutjes zitten.
Ik ga ook al die plekken waar water doorheen kan gaan afkitten met Tixophalte, is niet te koop in de bouwmarkt. Je moet er voor naar de groothandel, bouwmaterialen of installatietechniek, maar het is de beste kit die ik ben tegengekomen en ik werk er al een jaar of 30 mee. Als je het op je handen smeert krijg je het alleen weg met oplosmiddelen die je liever niet gebruikt, dus handschoentjes kopen bij de Action, 100 suks voor minder dan 3 euro. Overigens is die kit helemaal niet duur.