Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik krijg mijn garagecode niet ingesteld, je weet wel de tijdelijke code die weer vervalt na de echte code ingetoetst te hebben.
Ik weet dat er verschillende manieren zijn, de volgende heb ik al geprobeerd (maar hebben geen succes gehad):
1. eigen code invoeren - C - 0000 - C
2. eigen code invoeren - C - 0001 - C
3. eigen code invoeren - C - 1111 - C
4. eigen code invoeren - S - garagecode invoeren - S
In alle gevallen krijg ik een lange pieptoon, wat op een fout duidt, en werkt 0000, respectievelijk de garagecode, niet.
Ik heb een paneeltje met S als middelste knop rechts. Er is ook een paneeltje met D/N op die plek. In dat geval zou ik D/N 2 seconden ingedrukt moeten houden. Ik heb al gedaan of de S een D/N was en die toets ingedrukt gehouden, maar toen gebeurde er helemaal niets, ook geen lange pieptoon.
Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Het gaat om een V6/ZPJ, dus met een Fenix3B MM computer, uit oktober ‘95.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 3452
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gewoon wat ik altijd als eerste doe: Zodra de motor loopt het paneeltje lostrekken, nooit meer last. Ik zet de code steevast met slagletters op de computer.
Ik heb nogal wat XM leaseauto’s gehad. Type I en II. De garagisten werden altijd wat bleekjes als je ze wees op die mogelijkheden: bijvoorbeeld geen code als je de auto met de zapper opent en de garagecode. Er zijn ik weet niet hoeveel verschillende versies van die paneeltjes en evenveel verschillende procedures.
Ik heb het definitief opgegeven. De laatse XM is ik weet niet hoe lang geleden gejat (if any).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Dat weet ik Jan, maar dat is mijn vraag niet.
Die code’s, truukjes, openzappen e.d. lijkt afhankelijk te zijn per paneeltje en niet zozeer in de ECU oid vast te liggen.
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 17421
- CX 2400 Super
Brian, waarschijnlijk ga je antwoorden dat je dit al lang gedaan hebt, maar toch nog even de vraag: heb je in de handleiding van jouw auto gekeken? Mijn XM en zijn boekje logeren elders, dus ik kan het helaas niet nakijken…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Ik heb in meerdere handleidingen gekeken, zo kom ik ook aan de manieren die ik al geprobeerd heb.