De laatste tijd is het regenachtig in Nederland (is wel beter dan sneeuw en gladheid). En dat geeft een nieuwe uitdaging :Het ontwasemen van de voorruit. Ik heb een ‘eenvoudige’ airco, dus zonder gescheiden zones. De airco zelf laat ik in deze tijd van het jaar meestal uit. Maar voor de ontwaseming van de voorruit maakt dat overigens ook vrijwel niets uit. Uit het rooster bij het raam komt vrijwel geen lucht. Ondanks dat ik de unit handmatig op het voorraam richt en maximaal laat blazen. Heeft iemand de zelfde ervaringen en wellicht een oplossing?
hoi
staat de recirculatie stand van de lucht wel goed??
als die namelijk dicht staat krijg je geen verse buitenlucht..
2de punt… wanneer is je pollenfilter vervangen..
heb het eens bij een andere auto gehad, dat deze verstopt cq verzadigd was… en dat gaf ongeveer dezelfde klachten…

Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Het verstandigste is om de airco altijd aan te laten staan. Dit voorkomt al veel vocht in de auto. Tevens moet je zorgen dat je ramen altijd vetvrij zijn.
Een probleem wat veel mensen zelf veroorzaken; is de ontwaseming voluit te zetten, s’morgens met wegrijden. De ramen slaan direct dicht.
Pollenfilter moet regelmatig worden vervangen. 1 tot 2 x per jaar is geen luxe.
ik rij zelden met de airco aan…
en ik heb er bij mijn auto totaal geen last van…
Het pollenfilter zou dus wat verstopping kunnen geven? Als dat zo is, zou de hoeveelheid lucht via de blowers gericht op het lichaam dan ook niet heel gering zijn? Deze doen het namelijk heel goed, ook als ik de luchtverversing alleen op de voorruit richt. Ik zag bij een ander probleem (dubbele airco die warme lucht blaast ipv koude), dat er een tandwiel defect was geraakt. Dit was de oorzaak van de onjuiste luchttemperatuur. Zit er met het selecteren van waar de lucht uit moet komen een gelijk mechanisme in de auto? Waar zou dat zitten?

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Oke, dank voor de reacties! Is het slangetje van de airco bereikbaar voor niet-monteurs of wordt het een afspraak in de garage?

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
C4 friend schreef:Is het slangetje van de airco bereikbaar voor niet-monteurs of wordt het een afspraak in de garage?