Na drie jaar opknappen… Een project waar (te) veel werk aan zat, maar te goed en te bijzonder om te slopen. Met alle toen leverbare opties ABS, airco, schuifdak en leer. Door de vorige eigenaar in 2003 met een hydrauliquelekkage in een garagebox gedropt en niet meer naar omgekeken. Na veel technisch werk, wat laswerk en optisch weer netjes maken staat er weer een `auto`. Nu al rijdend weer de puntjes op de i zetten, want lijdt wordt zo´n voiture toch van dat lange stilstaan! Knipperlichten die het ineens niet meer doen, een claxon die soms wel en soms niet brult, piepende kachelventilatoren etc etc, dingen die al rijdend aan het licht komen.
Maar wat gaat zo´n ding toch hard…..





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi!
Ik wil wel weer een keer een stukkie mee rijden! (Oude tijden herleven: Met de topic-starter naar Nogent-le-Rotrou met een prachtige CX GTi met bi-color leer en een Jaeger-tableau )
Citroen!
En met een bruine achterdeur erin omdat mijn meisje ff langs een muurtje was gereden… Maar nog steeds gelukkig getrouwd !?!
Da´s trouwens al weer een jaar of 15 geleden, vriend…. En we rijden nog steeds met die ouwe meuk in de rondte. Zouden we ooit wijs worden?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Wat is de kleur van je T2? Mooi hoor, begint steeds meer te kriebelen om een T2 aan te schaffen





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zag de kleur al via de links van alle voitures die je hebt. Trouwens een benijdenswaardige verzameling
De kleur is Gris Neptune.
Tja, veel sleutelen en sober leven, ha, ha,











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Complimenten en veel plezier ermee. Heb je de auto helemaal uit elkaar gehad?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2400gti schreef:Da´s trouwens al weer een jaar of 15 geleden, vriend…. En we rijden nog steeds met die ouwe meuk in de rondte. Zouden we ooit wijs worden?
Wij, wijs? Denk het niet….
Als we maar lol hebben!
Citroen!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Prachtig! Ze is echt mooi geworden Michel!
(en ik zit nog bijna dagelijks op de originele stoelen uit deze dame)
Is dit trouwens de Presse CX?
Nee, ik heb de dingen gedaan om haar weer op de weg te krijgen en dat was toch nogal wat. Bollen, uitlaat, wat laswerk, sapjes vervangen , nieuwe leidingen achter voor de hydrauliek ,remmen gangbaar gemaakt en dat soort dingen. Nu komen er nog wat zaken aan het licht omdat je er nu mee gaat rijden. Bij stevig remmen gaat de hydraulieklamp branden, dus zal de remaccu wel ver leeg zijn of het manocontact niet goed. De voorraadbol heb ik al vervangen. Het plaatwerk van de auto is erg netjes. Het dak is nog in de eerste lak en er zit geen roest rond het schuifdak en da´s vrij uniek voor een niet zuid-franse auto. De auto komt uit België en daar is het klimaat niet veel beter als hier. De deuren hebben een paar (gebruiks)plekjes, maar de onderkanten en de voorkanten van de portieren zijn goed. De achterklep is ooit niet echt geweldig gespoten en de voorkant van het linker voorscherm is bijgewerkt. Het is zeker geen concoursauto, maar gewoon een nette auto met wat levenservaring, zal ik maar zeggen. 149000 km op de klok nu. Ga er gewoon lekker mee vlammen !





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En vroeger reed je altijd zo voorzichtig!!!
Citroen!
par eXeMple! schreef:Prachtig! Ze is echt mooi geworden Michel!
(en ik zit nog bijna dagelijks op de originele stoelen uit deze dame)Is dit trouwens de Presse CX?
De presse gaan we rijden met de 79-er Gti van Joost v Bruggen. Met zo´n Turbo 2 ga je veel te hard rijden tijdens zo´n rallye en hoe rustiger je rijdt, hoe beter het gaat. Een 2400Gti is eigenlijk al te vlot, maar om met onze lange lijven nu vier dagen in een Gs-je te gaan wonen zagen we ook niet echt zitten….
DriverD schreef:En vroeger reed je altijd zo voorzichtig!!!
van jouw geleerd..
Mooie auto Michel !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Mooie Turbo Michel. En niet te voorzichtig doen he, lekker blazen!