Ik heb nog wel een bumperbalkje.. Stuur maar een pb bij interesse!
@ par eXeMple!:
mais non je sais, wd 40 is vooral vochtverdrijver. En het ruikt prettig dus.
Ooit had ik een spuitbus Caramba, betere kruipolie heb ik nooit meer gevonden. Maar dat spul is nergens te vinden.
anyway, hoeveel keer inspuiten heeft bij jouw xm gewerkt?
grt
du pain… du vin… du Citroën






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vanmorgen met hetzelfde probleem geconfronteerd : steen in het glas .
Hoe ik die unit eruit krijg heb ik hier al kunnen lezen .
Volgend probleem , kan je het glas (of binnenwerk ) overbouwen
van een type 2 ZONDER mistlampen ??
want die heb ik nog liggen !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat zou in principe wel moeten kunnen. HEt enige dat bij de mistlamploze versie ontbreekt is het binnenwerk zeg maar. De rest is gelijk.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je wil dus het binnenwerk laten en het glas overzetten? Dat kan denk ik wel. De hele unit overzetten lukt ook wel, maar dan heb je geen mistlamp meer. Goede kans, dat je daar niet om maalt, maar het zou best wel eens kunnen dat dit weer zo’n apk ding is waarvoor geldt: als het er op zit moet het het doen. Misschien dat je daar dus tegen een probleempje aan kan lopen. (Tenzij je natuurlijk het knopje uit je dash verwijdert
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Naar de knopjes kijken ze niet hier in Belgie !!
Natuurlijk zou ik dan wel beide units moeten overbouwen ....
maar ik zou ook graag de mistlampen houden .
Hoop nog lang van deze auto te mogen genieten ( momenteel 91.000 echte kilometers )
Dus of ik bouw het glas over , of ik bouw het binnenwerk met mistlicht in de unit zonder over .
Probleem is dat het onze dagelijkse auto is en ik dus elke dag wel de richtingaanwijzers moet hebben ....
Eén keer was ik bijna afgekeurd op de Belgische keuring opdat de standlichten
( naast de koplampen ) geen richting aangaven .
De keurder ( want meester kan je hem moeilijk noemen ) had de richtingaanwijzers onder de bumper niet opgemerkt
Walter
Meten is weten , gissen is missen






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dan is keurder inderdaad een betere term dan meester, haha.
De snelle variant is de hele unit verwisslen, dan heb je in ieder geval weer een goede unit erin.
En dan op een rustige dag dat je zonder auto kan, unit er weer uit, en dan het glas of het binnenwerk wisselen. Tot die tijd kan je rustig bekijken hoe je dat moet doen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.