Poelie van de centrifugaal regelaar gelopen
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 24 januari 2011 10:46 AM

Afgelopen vrijdag om 1300 vanuit groningen vertrokken om een weekendje antwerpen te doen.
Maar helaas; om 1500, vlak voor utrecht kon ik niet meer schakelen.
Aan de kant gaan staan,motorkap open gedaan en ontdekt dat de poelie en de snaar los in het motorcompartiment lagen.

Wegenwacht gebeld en ondertussen geprobeerd om de poelie en de snaar er weer op te krijgen.
Ik zag dat het schroefdraad van de poelie wat was beschadigd doordat ie nog een poosje op het afstelboutje heeft gedraaid.
Ondertussen waren we afgesleept door zo’n lepelwagen naar het servicecentrum van de wegenwacht.
Daar hebben ze het schroefdraad van de poelie even voor de zekerheid opnieuw getapt en alles er weer op gezet met een extra ringetje om het afstelboutje om de poelie tegen te houden zodat ie er niet weer af kon lopen.

Om 1730 konden we weer op pad.
Even gegeten en gekeken of alles nog vast zat.
Na 25 km hoorde ik iets in het vooronder…...
Gestopt bij lexmond en wederom hetzelfde onder de motorkap!

Ik had een reserve boutje met ringetje van de wegenwachters mee gekregen, maar na het voorgaande leek het me niet de juiste manier om in antwerpen te komen….

Kortom, de wegenwacht weer gebeld en na een kwartiertje stond ie voor onze neus.
Deze was van het kordate type en we besloten om de boel vast te lassen!
Om 1945 gingen we weer op pad!

Iets voorbij oosterhout hoorde ik weer “kleng”
De auto laten uitrollen tot de texaco parkeerplaats galgeveld vlak voor breda.
Ook de las had het niet gehouden….
Onze vrienden van de wegenwacht weer gebeld en na een misverstandje over waar we stonden wederom afgesleept naar oosterhout en besloten om gebruik te maken van vervangend vervoer….
Kortom om 2300 kwamen we aan bij onze vrienden in antwerpen!

De auto komt als het goed is vandaag aan in hoogezand bij Citrest en dan is het de vraag hoe dit euvel kon gebeuren.

Heeft iemand hier enig id wat de oorzaak kan zijn?
De poelie heeft verder geen borging of iets dergelijks?
Je draait de poelie er met de hand op en dan draait ie vanzelf vast door de snaar?
Het afstelboutje houdt de poelie niet tegen toch?

Alvast bedankt voor de reacties!

Lucas de Haan

p.s. de terugreis met de toyota ging ook prima, alleen wat zijn de stoelen en de vering hard van zo’n modern vehikel!

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
Gepost: 25 januari 2011 06:01 PM
  [ # 1 ]

Misschien zijn het de silent blocks van de centrifugaal regelaar cool smirk

doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 januari 2011 06:08 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij is die regelaar gewoon goed gaar. De pouly wordt inderdaad niet door het m 5 boutje op z’n plek gehouden. Een andere regelaar is zo gevonden en zit er met een uurtje op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 januari 2011 08:05 PM
  [ # 3 ]

Het lijken inderdaad de silent blocks te zijn.
jullie horen nog even of het inderdaad zo was!

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2011 12:08 AM
  [ # 4 ]
folke048 schreef:

mss zijn het de silent blocks van de centrifugaal regelaar cool smirk

En welkom hier!

Citroen!

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 januari 2011 11:21 AM
  [ # 5 ]

Heb ik nog een vraag: Kan het zijn dat door mijn lekke (ont)koppelingsregelaar lucht in mijn hydraulische systeem komt?
Of ben ik alleen de lhm kwijt en kan er verder niets gebeuren?

Lucas de Haan

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 26 januari 2011 11:31 AM
  [ # 6 ]

als je vervangt moet je toch ontluchten.

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2011 11:42 AM
  [ # 7 ]
Lucas de Haan schreef:

Het lijken inderdaad de silent blocks te zijn.
jullie horen nog even of het inderdaad zo was!

Leg eens uit hoe een pouly los kan lopen als de silentblokjes gaar zijn?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 januari 2011 06:25 PM
  [ # 8 ]

als je haar dan nog maar goed zit

doei

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2011 06:58 PM
  [ # 9 ]

@folke048: Waar slaat je reactie op?
Even normaal gaan doen a.u.b.  Wink

Citroen!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 26 januari 2011 07:17 PM
  [ # 10 ]
folke048 schreef:

als je haar dan nog maar goed zit

 

 

 

 


haar moet zijn snaar     Smile  maar dan nog lijkt me dat de v-snaar eerder stuk gaat / er af loopt,
dan dat ie de schijf los rammelt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook