Forumleden,
Ik heb een vraag over het afstellen van de zijramen. De maximale diepte is instelbaar d.m.v. de wig. De maximale hoogte echter is die ook instelbaar? Ik vraag dit omdat het gevaarlijk is voor de ruiten als ze hoger kunnen komen als de daklijst toestaat. Want als je dan de deur dichtgooit dan kost het je een ruit.
Martin
Je kunt dat met de geleiderails doen, de moeren zitten aan beide kopse kanten van het portier onder de rubber afsluitdopjes.
Beste Han,
Bedankt voor de snelle reactie. Het is raar maar met de geleiders in de laagste positie komt de ruit nog zeker 1 cm te hoog. Het is me wel opgevallen dat de ruit van de achterste deuren dunner is als die van de voorste. Deze zijn wellicht ooit vervangen. Of de hoogte van deze ruiten verschilt met de originele ruit kan ik niet meer nagaan. Of mijn deuren hangen 1 cm te hoog maar dat verwacht ik niet want anders had ik dit probleem ook met de voorste deuren omdat alles in lijn hangt. Ik zal eens kijken of ik toch niet een begrenzing kan aanbrengen voor de veiligheid.
Martin

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er is origineel een begrenzing: 2 5mm boutjes, 1 vóór en 1 achter aan de kunststof raamglijder. Deze boutjes komen tegen de raamgeleiders aan als je het raam helemaal naar boven draait.
Citroen!