9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
ds
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 26 januari 2011 04:29 PM
  [ # 121 ]

pffffffff…

de meningen lijken me nu duidelijk.

.komma

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 januari 2011 05:02 PM
  [ # 122 ]

een tijdelijke/financiele middenweg: voor michelins, achter vredesteins

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 26 januari 2011 06:28 PM
  [ # 123 ]

Voorlopig rij ik lekker door op m’n gloednieuwe Vredesteins met 10mm profiel, ik snap dat ‘t lekkerder rijdt en bij vervanging zal er Michelin rubber onder komen.

Verder vandaag de rechtervoordeur afgemaakt, die kan er morgen weer in. Het linkerachterspatbord had was blaasjes aan de binnenkant, die bleken allemaal zeer oppervlakkig. De roest schuur ik af, behandel het oppervlakte 2x met Fertan (op de juiste wijze…) en dan een dubbele laag Ijzermenie/Owatrol-mengsel eroverheen. Dat roest voorlopig niet meer… Het probleem van de vaak aanslaande hydrauliek pomp heb ik opgelost door een wartel goed vast te zetten en het LHM-peil bij te vullen.
Verder achter de lekzakken gecontroleerd, ze ogen/voelen niet nieuw maar lekken nergens dus die kunnen lekker blijven zitten, de aanslagrubbers voor de “hoge stand” waren nog zeer goed, die van de lage stand aan een kant verpulverd en aan de andere kant niet aanwezig, dat wordt dus op korte termijn twee nieuwe aanschaffen. Verder de wielkasten schoongeborsteld en her en der een beetje bijgewerkt, de dorpelbeplating verwijderd en daarachter zand, blad en modder weggehaald, geen roest te bekennen!

De motor wilde ik eigenlijk niet aankomen, maar ik kon ‘t toch niet laten met behulp van mij nieuwe vakliteratuur hiermee aan de slag te gaan. Wat ik allemaal gedaan heb weet ik niet, ik heb aan allerlei stelboutjes bij de carburateur gedraaid en de ontsteking “opgeschuurd” en aan vanalles gedraaid, het werkte wonderbaarlijk genoeg ook nog, auto loopt nu 650-700 t/pm stationair en start ook nog goed!

Morgen weer verder!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 januari 2011 08:21 PM
  [ # 124 ]
MielcitrofielDS schreef:

en dan een dubbele laag Ijzermenie/Owatrol-mengsel eroverheen. Dat roest voorlopig niet meer…

Daar moet nog wel een afsluitende laag over !!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 26 januari 2011 10:23 PM
  [ # 125 ]

Wat dan bijvoorbeeld? Gewoon lak is voldoende?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 januari 2011 10:34 PM
  [ # 126 ]

Ja een paar lagen lak is goed

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 januari 2011 06:16 PM
  [ # 127 ]

Vandaag wat foto’s verzameld van de Dsuper, de foto in de garage is hoe ze er nu bijstaat…



Met de ID van m’n vader:

Met de Break van m’n vader:

Met een 2CV:

Zomer!

En de huidige standplaats:

Profiel  
 
DS1967Pallas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 30 januari 2011 09:57 PM
  [ # 128 ]

Je gaat je stoelen bekleden met tijgerleer?

R a p p e l e z - v o u s   h i e r ,  r ê v e z   d e   d e m a i n ,  m a i s   v i v e z   a u j o u r d ’ h u i !

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 januari 2011 10:23 PM
  [ # 129 ]

Nee, dat zijn mijn kussens uit de zithoek, die de deuren die op de voorstoelen liggen krasvrij en van elkaar gescheiden moeten houden!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 02 februari 2011 12:05 PM
  [ # 130 ]

Op Autoweek heb ik even een verzoekje gedaan deze verstralers (S.E.V. Marchal) onder mijn DS te “shoppen”:

En gaaf dat ik het vind!

En het mooiste is; deze lampjes heb ik laatst al aangeschaft!

Nu nog een setje Pallas-wieldoppen en een kofferbak ornament en ze is helemaal naar m’n zin!

iemand nog tips mbt het aansluiten? Ze gaan met een bout in de bumper, maar waar moet ik de bekabeling aanleggen? Voor het dashboard heb ik nog een kachel-schakelaartje gekocht, die paste precies in het gat wat er nog in het dashboard zat, en past natuurlijk mooi bij de rest. Bedoeling is natuurlijk dat die lampen dan met die knop in te schakelen zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2011 12:08 PM
  [ # 131 ]

Vergeet je niet dat je voor de apk een contolelamp moet hebben op die lampen Wink

Overigens is het wel zo dat je door die lampen in de roosters van de nummerplaathouder te beunen veel minder koele lucht onder de motorkap krijgt. Dat kan je van de zomer wel eens goed gaan merken dus. Die 2 roosters hebben namelijk een doel: zorgen voor koele rijwind om warme lucht die achter de radiateur vandaan komt sneller af te voeren langs het blok naar onderen toe. Er zijn namelijk verder géén koelopeningen in de neus die de motorruimte van koele rijwind kunnen voorzien. De opening in de keienvanger, onder de bumper zorgt alleen voor lucht naar de radiateur, de 2 openingen voor de remmen koelen alleen de remmen en de spleet in de bumper is er alleen voor de kachel/ventilatie van het interieur.

Ik zou nog maar eens goed nadenken over die lampjes…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 02 februari 2011 12:14 PM
  [ # 132 ]

Ik beun ze er niet in, hang ze ervoor… is dat niet voldoende rijwind dan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2011 12:15 PM
  [ # 133 ]

Nee. Je zet ze vol voor de roosters. Weg rijwind dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 02 februari 2011 12:16 PM
  [ # 134 ]

Daar heb je wel een punt ja. Helemaal omdat de auto op LPG loopt wordt de boel echt wel wat heter. Ik ga nog wel even kijken hoe ik ze ophang dan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 februari 2011 12:20 PM
  [ # 135 ]

Op het dak zetten. Very Happy

Profiel  
 
 
9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook