pffffffff…
de meningen lijken me nu duidelijk.
.komma
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
een tijdelijke/financiele middenweg: voor michelins, achter vredesteins
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Voorlopig rij ik lekker door op m’n gloednieuwe Vredesteins met 10mm profiel, ik snap dat ‘t lekkerder rijdt en bij vervanging zal er Michelin rubber onder komen.
Verder vandaag de rechtervoordeur afgemaakt, die kan er morgen weer in. Het linkerachterspatbord had was blaasjes aan de binnenkant, die bleken allemaal zeer oppervlakkig. De roest schuur ik af, behandel het oppervlakte 2x met Fertan (op de juiste wijze…) en dan een dubbele laag Ijzermenie/Owatrol-mengsel eroverheen. Dat roest voorlopig niet meer… Het probleem van de vaak aanslaande hydrauliek pomp heb ik opgelost door een wartel goed vast te zetten en het LHM-peil bij te vullen.
Verder achter de lekzakken gecontroleerd, ze ogen/voelen niet nieuw maar lekken nergens dus die kunnen lekker blijven zitten, de aanslagrubbers voor de “hoge stand” waren nog zeer goed, die van de lage stand aan een kant verpulverd en aan de andere kant niet aanwezig, dat wordt dus op korte termijn twee nieuwe aanschaffen. Verder de wielkasten schoongeborsteld en her en der een beetje bijgewerkt, de dorpelbeplating verwijderd en daarachter zand, blad en modder weggehaald, geen roest te bekennen!
De motor wilde ik eigenlijk niet aankomen, maar ik kon ‘t toch niet laten met behulp van mij nieuwe vakliteratuur hiermee aan de slag te gaan. Wat ik allemaal gedaan heb weet ik niet, ik heb aan allerlei stelboutjes bij de carburateur gedraaid en de ontsteking “opgeschuurd” en aan vanalles gedraaid, het werkte wonderbaarlijk genoeg ook nog, auto loopt nu 650-700 t/pm stationair en start ook nog goed!
Morgen weer verder!
MielcitrofielDS schreef:en dan een dubbele laag Ijzermenie/Owatrol-mengsel eroverheen. Dat roest voorlopig niet meer…
Daar moet nog wel een afsluitende laag over !!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wat dan bijvoorbeeld? Gewoon lak is voldoende?
Ja een paar lagen lak is goed
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Vandaag wat foto’s verzameld van de Dsuper, de foto in de garage is hoe ze er nu bijstaat…
Met de ID van m’n vader:
Met de Break van m’n vader:
Met een 2CV:
Zomer!
En de huidige standplaats:


Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-2010
- ID/DS DS 21 Pallas
Je gaat je stoelen bekleden met tijgerleer?
R a p p e l e z - v o u s h i e r , r ê v e z d e d e m a i n , m a i s v i v e z a u j o u r d ’ h u i !
Nee, dat zijn mijn kussens uit de zithoek, die de deuren die op de voorstoelen liggen krasvrij en van elkaar gescheiden moeten houden!
Op Autoweek heb ik even een verzoekje gedaan deze verstralers (S.E.V. Marchal) onder mijn DS te “shoppen”:
En gaaf dat ik het vind!
En het mooiste is; deze lampjes heb ik laatst al aangeschaft!
Nu nog een setje Pallas-wieldoppen en een kofferbak ornament en ze is helemaal naar m’n zin!
iemand nog tips mbt het aansluiten? Ze gaan met een bout in de bumper, maar waar moet ik de bekabeling aanleggen? Voor het dashboard heb ik nog een kachel-schakelaartje gekocht, die paste precies in het gat wat er nog in het dashboard zat, en past natuurlijk mooi bij de rest. Bedoeling is natuurlijk dat die lampen dan met die knop in te schakelen zijn.














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergeet je niet dat je voor de apk een contolelamp moet hebben op die lampen
Overigens is het wel zo dat je door die lampen in de roosters van de nummerplaathouder te beunen veel minder koele lucht onder de motorkap krijgt. Dat kan je van de zomer wel eens goed gaan merken dus. Die 2 roosters hebben namelijk een doel: zorgen voor koele rijwind om warme lucht die achter de radiateur vandaan komt sneller af te voeren langs het blok naar onderen toe. Er zijn namelijk verder géén koelopeningen in de neus die de motorruimte van koele rijwind kunnen voorzien. De opening in de keienvanger, onder de bumper zorgt alleen voor lucht naar de radiateur, de 2 openingen voor de remmen koelen alleen de remmen en de spleet in de bumper is er alleen voor de kachel/ventilatie van het interieur.
Ik zou nog maar eens goed nadenken over die lampjes…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik beun ze er niet in, hang ze ervoor… is dat niet voldoende rijwind dan?














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Je zet ze vol voor de roosters. Weg rijwind dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb je wel een punt ja. Helemaal omdat de auto op LPG loopt wordt de boel echt wel wat heter. Ik ga nog wel even kijken hoe ik ze ophang dan.
Op het dak zetten.