2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Afslaan bij ontkoppelen DSpecial op LPG
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 20 september 2010 10:01 AM
  [ # 16 ]

Kan de DS ook op benzine rijden? Probeer dat ook eens. Als het probleem zich dan ook nog voordoet kun je dat hele LPG/verdamper-verhaal opzij schuiven en op zoek gaan naar een andere oorzaak.
Een 10.000 km beurt wil ook wel eens helpen. cheese

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 september 2010 10:22 AM
  [ # 17 ]

Lage motortemp is slechte verbranding,vervuilende bougies, slecht stationair, extra slijtage op lagers enz enz.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 september 2010 10:45 AM
  [ # 18 ]
MWH.C schreef:

@sloopkogel: Dus je twee reacties combinerend: Jij adviseert een nieuwere verdamper? Ik heb overigens geen idee hoe en wanneer deze installatie in deze auto is beland.

@Penny Lane: Zogauw er enige kans is op pekel is de DS allang weer de winterstalling in, dan mag de Acadiane weer zijn best doen. Dus de echt lage temperaturen zal hij niet meemaken, maar het is iets om in gedachten te houden.
Laten we zeggen, ik probeer mijn vader weer aan de thermostaat te praten. Wink

@vlietmansje: Maar LPG blijft goedkoop, dus ik denk niet dat mijn vader daar wakker van ligt. Razz

Wat ik bedoel is dat je verdamper, alstie echt gaar wordt, ook gewoon in zuid-spanje met 40 graden kan gaan bevriezen. De kans wordt alleen nog groter als het koud wordt. Dat de verdamper van mijn Beierse Bommetje er mee ging nokken merkte ik eerst in december, maar hij ging pas in juli stijfbevroren ten hemel… Met 32 graden buiten en alle normale hitte onder de motorkap! Op zo’n moment wordt je gastoevoer gestaakt & kom je met de beschreven verschijnselen in aanraking.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 september 2010 11:11 AM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Lage motortemp is slechte verbranding,vervuilende bougies, slecht stationair, extra slijtage op lagers enz enz.

Zoals mijn goede vader altijd zei (vrij naar Maarten Toonder): het verbruik goed blijven volgen, dan weet je wat er met je auto aan de hand is.

Zo kun je zelfs zachte banden herkennen!

knuffel

Profiel  
 
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 20 september 2010 11:16 AM
  [ # 20 ]

Hallo MWH.C,
Het kan zijn dat door de onconventionele extra luchtslang van het luchtfilter naar de grille de motor “uitgeblazen” wordt door de rijwind bij het indrukken van de koppeling. Heb dit zelf ook gehad. Helaas ben ik hier pas achtergekomen na het plaatsen van een nieuwe verdamper! Wellicht het proberen waard de extra slang eens weg te halen en te kijken wat er gebeurt. Succes.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 september 2010 12:00 PM
  [ # 21 ]

Dan had hij het bij een stoplicht niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 20 september 2010 02:29 PM
  [ # 22 ]

Ik heb het zelf niet geprobeerd en aangezien ik nu weer aan de andere kant van het land zit i.v.m. studie zit het er ook even niet in, maar mijn vader zei dat het op benzine niet voorkomt. De extra luchtslang is er al afgehaald, daarna niet meer gereden. Ik probeer ondertussen gewoon mijn vader wel aan de thermostaat te praten, zo te horen maakt het wel wat verschil. Wink

Al met al lijkt het neer te komen op een bewuste keuze van mijn vader, geen technisch probleem.

Profiel  
 
palm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 30 november 2010 08:10 PM
  [ # 23 ]

even vraagje tussendoor. Weet jij het merk van je gasverdamper? Ik heb ook een Tipo MG 90-E en kwam via google bij jouw verhaal uit. Maar of dat een merk en type is? Heb een kapotte verdamper die ik wil reviseren. Daar zijn setjes voor, maar dan moet ik het merk weten, vandaar.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 februari 2011 12:47 AM
  [ # 24 ]

MOTOR G.L.P. S.A is de leverancier van de TIPO verdamper.

als je hem nog steeds moet reviseren.

een landi hartog G007004 verdamper is de zelfde, en waarschijnlijk wat makkelijker te verkrijgen.

Profiel  
 
palm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 09 februari 2011 10:34 PM
  [ # 25 ]

ok. Dank je. Een gas installateur herkende het type op een foto en zei hetzelfde. De gasverdamper doet het wel, maar omdat de verdamper bevroor druppelde het vloeibaar gas er uit. Lijkt mij niet goed, maar dezelfde installeteur vond dat druppelen geen probleem. Dat kan gebeuren als de verdamper bevriest. Inmiddels bevriest ie niet meer.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 februari 2011 01:27 AM
  [ # 26 ]

dat is geen installateur, das een knoeier.
een verdamper mag niet bevriezen, en al helemaal niet lekken, onder welke omstandigheden dan ook,zou een bak zijn, de verdamper lekt gas, om wat voor reden dan ook ontstaat er een vonk, boems…weg DS

ik rij mijn DS zomer en winter, en start hem altijd op lpg ook bij -15 en hij rijd gewoon op lpg,


als een verdamper bevriest, is hij in 99% van de gevallen niet goed gemonteerd,

in de meeste gevallen zet men de Verdamper in het bypass circuit waardoor hij gauw bevriest, hij krijgt dan niet de maximale doorstroming, beter is het om hem in het hoofd circuit te zetten,

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 11:25 PM
  [ # 27 ]

al een nieuwe geinstalleerd?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2011 11:37 PM
  [ # 28 ]
sloopkogel schreef:

dat is geen installateur, das een knoeier.
een verdamper mag niet bevriezen, en al helemaal niet lekken, onder welke omstandigheden dan ook,zou een bak zijn, de verdamper lekt gas, om wat voor reden dan ook ontstaat er een vonk, boems…weg DS

ik rij mijn DS zomer en winter, en start hem altijd op lpg ook bij -15 en hij rijd gewoon op lpg,


als een verdamper bevriest, is hij in 99% van de gevallen niet goed gemonteerd,

in de meeste gevallen zet men de Verdamper in het bypass circuit waardoor hij gauw bevriest, hij krijgt dan niet de maximale doorstroming, beter is het om hem in het hoofd circuit te zetten,

Met de verdamper in het verwarmingscircuit kon ik met m’n ds ook bij -15 gewoon starten en rijden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 11:40 PM
  [ # 29 ]

ja, maar er zijn er die hem niet over de kachel zetten, maar er tussen, dan krijgt hij te weinig water

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2011 11:42 PM
  [ # 30 ]

Dat is dom! Als je de kachelkraan dicht zet stroomt er dus niets meer door de verdamper.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook