2 van de 2
 < Vorige 1 2

Plaatdelen spuiten
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 22 januari 2011 02:08 PM
  [ # 16 ]
fluidphreak schreef:
SPAM schreef:

Ik zie hier op het forum veel topics staan over mensen die complete plaatdelen omhabegn van de ene op de andere auto, hoe gaat dan. Dan zit je toch met hetzelfde effect…

Dat klopt helemaal, en daarom geldt ook bij 95% van alle DSen die je op straat ziet rondrijden dat het plaatwerk niet mooi op elkaar aansluit. Ik zie bijna nooit een waarbij alles klopt. Moet je maar eens op gaan letten!

Jij hebt dus de mogelijkheid om het wel netjes te krijgen, als je tenminste bovenstaande raad opvolgt. Smile

Een gewaarschuwde SPAM geldt voor twee Laughing

Profiel  

joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 12 februari 2011 09:20 PM
  [ # 17 ]

Net enkele weken geleden mijn plaatwerk “strak” gemaakt. Om een discussie te vermijden zal ik eerst uitleggen wat ik met “strak” maken bedoel.

“Plaatwerk met oneffenheden, deuken, krassen, roest,  zo vullen en gladmaken dat er een na tijd een glad oppervlak is ontstaan”

Ik heb al het plaatwerk gedemonteerd, waar deuken aanwezig waren, dieper dan 2 mm, eruit gehaald met een spotter. (apparaat waarmee je deuken kunt verwijderen).

Al het roest verwijderd, waar in het plaatwerk gaten kwamen eruit geslepen en voorzien van nieuw plaatwerk. Alles glad gemaakt en waar nodig gevuld met 2 componenten polyesterplamuur. Hoe meer plamuur hoe zwakker het systeem! ( ik weet dat dit heel erg kort door de bocht is maar als ik het uitvoeriger moet omschrijven zijn we 10 bladzijden verder….sorry!

De overige intacte coatingslagen geschuurd met P 420 en alles gespoten in een 2 componenten vulprimer.

Geheel geschuurd met P600 en na geschuurd met P 800.

Geheel afgespoten in de gewenste kleur.

De reden voor het plat leggen is dat je het plaatwerk moet schuren met een schuurplank en dat werkt niet prettig als het gemonteerd is. je raakt dan de andere delen.

Binnenkort ga ik weer wat deuren “strak” maken voor liefhebbers wil ik wel wat foto’s maken om de
opbouw te laten zien.

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 12 februari 2011 09:50 PM
  [ # 18 ]

Wink Foto’s zijn welkom

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2