een aantal vragen
Ghanz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 20 februari 2011 01:41 PM

hallo allemaal.

wij zijn bezig met het opknappen van een citroen id. uit uhm.. `69 Very Happy

nu moeten we ook links en rechts een paar kleine plekjse bij spuiten,
en om de kosten een beetje leuk te houden, zoeken we een spuitbusje met de juiste lak.
de kleurcode van de bolide is zo uit het hoofd ac097

we kunnen de kleur hier in de omgeving uiteraard wel bij een spuiter laten maken, maar niet in een spuitbusje.
iemand enig idee waar dat zou kunnen?
en mogelijk ook de nieuwe benaming van het kleurnummer?


verder nog een vraagje omtrend de krik,
na de site eens goed doorzocht te hebben, blijven we toch met wat vragen zitten.
we zouden ook graag beeldmateriaal hebben van het monteren van de krik onder de beide steunen
voor en achter.

als onze wagen op de laagste stand staat, hangt de krik er nog los onder… dus iets klopt niet.

nou voor eerst was m dit weer, hoop binnenkort elders wat plaatjes van de bolide te plaatsen.

gr hans

velen hebben mond genoeg om anders werk te kraken…..
maar zelden hand genoeg om beter te maken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 februari 2011 02:00 PM
  [ # 1 ]

Met een spuitbusje spuiten is ook niet echt eenvoudig hoor. Heb je sierlijsten? In dat geval kun je het hele vlak onder de middelste lijst nieuw in de lak zetten met een fijne roller. Als het een portier betreft kun je hem er makkelijk uit nemen en vlak leggen. Helemaal strak wordt het als je een laagje of drie er op rolt en het even een dag of 10 laar doorharden. Dan neem je een klein blokje met schuurpapier korrel 2000 en voorzichtig schuur je het stark. Dan neem je Commandan 4 polijstpasta en poets je het glanzend. Dan nog een fijne cleaner er achteraan en autowas en het glanst als een spiegel en ziet er mooier uit dan ooit. De sierlijst moet je wel even aftapen zodat je dat RVS niet beschadigt.

Heb je geen sierlijsten dan kan het ook, maar dat steekt wel wat krapper op de hoek tussen onder en bovenkant portier. Persoonlijk zou ik dan het hele portier doen.

Overigens zijn er firma’s die de juiste lak maken en in spuitbussen leveren.

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 20 februari 2011 02:09 PM
  [ # 2 ]

Wat betreft de krik,

Zet de auto in de hoogste stand. Plaats de krik met de “pin” van het chassis (welke midden op de chassisbalk zit), door het grote gat van de krik. Steek de vergrendelpen van de krik door een van de kleine gaten. Zet de auto in de laagste stand, en voila. Een kant zakt naar beneden en de andere kant blijft hoog.
De stabilisatorstangen trekken dus via de ingezakte zijde de wielen aan de hoge zijde van de grond.

(Wielmoeren wel even losdraaien voordat deze in de lucht hangen Smile )

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 februari 2011 02:16 PM
  [ # 3 ]

Overigens zeg ik net dat een portier er makkelijk af te halen is, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste delen behalve de motorkap, dak en kofferdeksel. De portieren liggen er in enkele minuten naast, de achterschermen is helemaal een eitje en een voorscherm ligt ook in vijf minuten naast de auto.

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 20 februari 2011 02:46 PM
  [ # 4 ]

Over de spuitbus: daar moet je met een beetje googelen zelf wel achter kunnen komen.
Een voorbeeld van webshop die goed en goedkoop is heet verf24.nl
Vandaag bestellen, morgen in huis.

Weet echter wel wat je doet. Dit forum bevat heel veel informatie over spuiten en roestbestrijding. De conclusie is dat roest op bepaalde plaatsen met een zekerheid van 100% van binnenuit komt. Plamuur en verf helpt dan alleen maar optisch. Dat kan sommige gevallen nog steeds een goed idee zijn, maar heb niet het idee dat dat jarenlang mooi blijft.

Succes.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 februari 2011 05:38 PM
  [ # 5 ]
Ghanz schreef:

we zouden ook graag beeldmateriaal hebben van het monteren van de krik onder de beide steunen
voor en achter.

als onze wagen op de laagste stand staat, hangt de krik er nog los onder…

Gr hans

Heb je hier wat aan ??? Begint bij de 5e minuut http://www.youtube.com/watch?v=20L5KCrN6gU
Het voor en achter verhaal is me niet helemaal duidelijk…. Gaat het wellicht om een break ???? Of cabrio ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ghanz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 13-02-2011

Gepost: 20 februari 2011 06:52 PM
  [ # 6 ]

thanks @23

ik zie dat hij het staafje door het bovenste gat steekt, en niet door het gat in de standaard.
dat laatste leek ons beter, maar toch.

wat betreft het spuiten.. normaal spuit ik alles met de compressor, maar voor deze kleine plekjes
wil de eigenaar dat zelf even met een spuitbusje doen, dus vandaar.
had al even gezocht op google, maar ik beter sleutelen als zoeken haha

velen hebben mond genoeg om anders werk te kraken…..
maar zelden hand genoeg om beter te maken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook