Ex presidentieel dus…zo dan! Zal wel een bult werk aan zitten. Kan dat zo maar, een 2500i blok aan een C matic koppelen? Iemand bekend met deze Prestige?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zo’n laag dak zo hoog wordt als je het vinyl er af trekt he





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
ja maar dat zit ook behoorlijk vast hoor, dat vinyl
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
waarom zou je een C matic uberhaupt aan een 2500 willen hangen als het al kan, en dan is het ook nog een lange prestige ??
Volgens mij is het een bij elkaar raapsel van diverse CX waar niet veel van klopt, en de staat waarschijnlijk ook dubieus is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Way out in the water, see it swimming.
Deze al eens opgedoken hier? Staat me vaag bij dat ze vorig jaar ook al eens te koop werd aangeboden, weet het niet zekerCX GTI Turbo 1990
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Sjongejonge wat een hok. En de C-Matic is ook nog eens overleden. Lijkt me meer een slopert… Of zie ik dat verkeerd?
Way out in the water, see it swimming.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
DSuper1970 schreef:Deze al eens opgedoken hier? Staat me vaag bij dat ze vorig jaar ook al eens te koop werd aangeboden, weet het niet zekerCX GTI Turbo 1990
Klopt en toen voor 1750 euro. M.a.w. ‘ik raak haar niet kwijt en ze is aardig rot’...
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nelis Infra schreef:Sjongejonge wat een hok. En de C-Matic is ook nog eens overleden. Lijkt me meer een slopert… Of zie ik dat verkeerd?
maar gelukkig reageert de comfortstand goed, wat dat ook mag wezen ????
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mark Gielen schreef:waarom zou je een C matic uberhaupt aan een 2500 willen hangen als het al kan, en dan is het ook nog een lange prestige ??
Omdat het geen 2500 blok is! Duidelijk te zien zijn namelijk de verdeelkap en de koudstartinjector, die de 2500 motor nooit had, behalve koudstartinjector op de Turbo 1, maar dit terzijde.
De luchtinlaat is verder van metaal niet van kunststof, al zie je dat op de foto een beetje slecht.
Blok kan dus ook niet uit 1988 zijn, maar da’s weer wat anders. Onwetendheid van de verkoper waarschijnlijk.
Jammer van de C-Matic, want een Prestige met een 2400 IE motor en leder in deze zeldzame kleur is anderzijds toch begerenswaardig te noemen, zelfs als project! (als je handig bent dan hè)
Edit: nu ik er nog eens naar kijk: ik denk helemaal niet dat er ooit een andere motor in is gezet, als ik zie hoe origineel bijvoorbeeld de bedrading nog zit en hoe origineel alle slangklemmen nog zijn. Deze motor werd in 1978 gewoon geleverd, ook i.c.m. de C-Matic.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
La Léo schreef:
nu ik er nog eens naar kijk: ik denk helemaal niet dat er ooit een andere motor in is gezet, als ik zie hoe origineel bijvoorbeeld de bedrading nog zit en hoe origineel alle slangklemmen nog zijn. Deze motor werd in 1978 gewoon geleverd, ook i.c.m. de C-Matic.
Op het kenteken staat ook: 2.347 cc
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
CX 25 IE Pallas met 10.983 km
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De foto’s zijn niet heel scherp, maar op het eerste gezicht lijkt een lage kilometerstand best aannemelijk! ‘t Is alleen geen knalkleur…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Chrispy70 schreef:CX 25 IE Pallas met 10.983 km
na 300 pagina’s dan eindelijk de CX die je eigenlijk echt wil; nieuw..
Weet je Yke, liever toch geen nieuwe. Nu niet meer. Nu vind ik het zonde ermee te gaan rijden. En ik wil altijd rijden met een auto, niet alleen naar kijken. Deze vind ik om naar te kijken. Erg leuk zo’n bijna nieuwe CX. Toch zou ik niet willen ruilen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl