Voor de zekerheid…
Wordt het rubber bij het (rechter) regengootje achter zo goed geplaatst?
Volgens mij heb ik hier niet het goede rubber… Dit is rubber is volgens mij voor de kofferbak
Daar lijkt het inderdaad op!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Ben ik vanavond bezig met nieuwe motorsteunen aan het monteren ( belast, het blok staat buiten de wagen)... is er van een kant het tapeind beschadigd. Aan een kant de spullenboel mooi op 91mm afgesteld, moer is ook perfect aan te draaien op het tapeind van de motorsteun.
De andere kant netjes afgesteld en bij het aandraaien ( zonder veel kracht) staat de moer al te slippen bij het aanraken van het revet. Bij het bestuderen van de draad zie je dat net boven de afgestelde hoogte van 91 mm de draad weg is gevreten.
Ik dacht dat bij gereviseerde motorstreunen ook het tapeind wordt vervangen, echter dat is in dit geval dus niet.
Iemand anders dit eerder meegemaakt?














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon ruilen voor een andere Jp. Gevalletje “niet op letten tijdens het werk” van de revisieboer…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wordt dan weer even wachten voor de motor op zijn steuntjes in de godin kan rusten





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
SPAM schreef:Voor de zekerheid…
Wordt het rubber bij het (rechter) regengootje achter zo goed geplaatst?
Volgens mij heb ik hier niet het goede rubber… Dit is rubber is volgens mij voor de kofferbak
Volgens mij moet de lip naar buiten wijzen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik dacht dat ie andersom moet idd, met het rubber geklemd tussen het metaal en de flap omhoog, die wordt dan rond naar beneden geduwd door het achterscherm. ofzi..
.komma
Beste,
Ik ben bezig met het plaatsen van de onderste en bovenste carterontluchtingslang.
Zit alleen met de vraag hoe ik de onderste moet zetten in een bepaalde stand.. zie hieronder.
Moet ik hem met de bovenzijde (zie hieronder) zo ver mogelijk van het inlaatspruitstuk afdraaien? ( De bovenste bocht staat dan zo ver mogelijk van het spruitstuk en richting schutbord)
Of moet die “bocht” haaks op het blok staan.
Ik hoor het weer graag.
( Het betreft een Dy3 blok van 1973) Helaas geeft het HPWB niet echt een goed beeld. Tevens in het onderdelen boek staat de onderste slang als een recht stuk afgebeeld.
Binnenkort zal mijn gereviseerde DY-3 blok van olie worden voorzien, ik heb de revisie uit laten voeren bij HRW in Wageningen.
Ik heb echter een vraagje over de eerste olie die in het blok zal gaan, volgens de bijgeleverde documentatie van HRW blijft deze 500 km in het blok en wordt hierna vervangen.
Er staat nergens welk type motorolie, zal dit de standaard 20W50 zijn?
Laat eens horen…
Waterman heeft daar nog niet zo lang geleden iets over gezegd in een topic. Ik denk dat je gewone standaard 20W50 moet gebruiken en zeker geen syntheet.
Ik heb zelf uitstekende ervaringen met de 20W50 van Kroon.
Benieuwd wat de heren technici te melden hebben though.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. inrijden mat standaard 20W50 mineraal 1000km. dan eventueel half syntheet maar dat is niet nodig. alleen duur!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
nodig is het niet, maar als je je hele motor hebt gereviseerd, is het wel aan te raden, de olie blijft schoner, en hij slijt een stuk minder.
waarom anders zou men deze olie hebben uitgedacht..
ik gebruik geen halfsyntheet, maar een vol synthetische olie,
en veel duurder is het niet, tnzij je olie van de Aldi gewend bent












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je je motor inrijdt met full syntheet lopen de zuigerveren niet in en gaat het ding eindeloos olie zuipen!
Syntheet is veel te glad. Verder is de full sysntheet van tegenwoordig veel minder plakkerig dan minerale olie wat bij stilstaan langer dan een week smeer problemen met zich meebrengt bij koude start…
Deze info komt van een techneut van Kendall olie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inrijden op mineraal! Precies wat Boog zegt. Daarna KAN je naar syntheet of vol syntheet. Maar voor een ds zou ik gewoon een knappe 20w50 blijven gebruiken. Mineraal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Okee, ik heb de 20W50 inmiddels in huis.
We gaan de godin binnenkort eens voeren met dit heerlijke spul