





















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit weekend geprobeerd een DS injectie terug tot leven te wekken .......
Tank was reeds eerder vervangen opdat deze intern volledig opgeroest was , evenals de voorfilter .
Originele pomp was defect , kwam maar enkele druppel benzine meer uit .
Dus nu een vervangpomp 0 580 464 070 geplaatst .
Eerste horde die moest genomen worden ; diameter van de aanzuigzijde is 12 mm tegenover 8 mm slang vanuit de tank dus eerst verloopstukje samenstellen .
Retour naar de tank suprimeren .
Motor wil niet lopen .
Drukmeter op de plaats van de koudstartinjector , deze slaat gelijk tilt , meter gaat tot 5 bar , maar de naald gaat gewoon door tot tegen de nulaanslag , dus minimum 6 bar !!
Bij verdere controle van de leidingen blijkt de retourleiding van de drukregelaar verstopt te zitten .
Na dit verholpen te hebben , volgende test , weer mis , bij het loszetten van de contramoer van de drukregelaar spuit de benzine er uit . Dus die is (nu) ook overleden !
Nu zou ik liefst gelijk de twee leidingen vanonder de rechter dorpel tot aan de motor vernieuwen om zeker geen problemen meer terug te krijgen , na doorblazen was de retourleiding plots terug open , maar ik vrees dat er ergens een knik in zit .
DUS : suggesties voor het vervangen van die twee kunststof leidingen van in de kokerbalk , achter de draagarm door , langs de tunnel van de torsiebar , en terug de motorruimte in .
Graag jullie suggesties !!
dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vrees dat je er enkel met een nieuwe drukregelaar, pomp en leidingen nog niet gaat zijn. De injectoren zullen inmiddels ook wel gaar zijn….
Gebruikte leidingen zijn wel te vinden bij een ds specialist. Ik kan wel eens bellen morgen hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
dat mag je zeker een keer doen !
Ik heb ook nog wat twijfels bij deze pomp , in de gegevens staat dat deze 3 bar en 165 liter opbrengst heeft .
maar nu gaat die vlot tot 6 bar ???
Zit in een originele Bosch doos maar op deze kleurloze pomp zelf geen enkel nummer of indicatie ....
walter
Meten is weten , gissen is missen





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Druk x Opbrengst (Debiet) = Vermogen.
Als de opbrengst afneemt (door een verstopping) en het vermogen constant blijft, zal de druk toenemen.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
leidingen zijn ook nieuw te koop. Chyparse.
Maak de dorpel open en bekijk de leiding. Onder de motor knakt ie meestal niet .
Drukregelaar is ook nog te koop. anders even van de SM lenen!!
injectoren testen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
drukregelaar is al besteld , komt morgen binnen .
Rechte hard-plastiek leiding is geen probleem .
Maar deze twee maken wel een series bochtenparkoer vanaf de kokerbalk , achter de draagarm door , door de tunnen van de torsiebar en dan haaks omhoog richting motor .
Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De af-fabriek leidingen zijn NIET voorgevormd! Ik heb die originele sets wel in m’n handen gehad, en die zijn gewoon recht zonder voorgevormde bochten en hoekjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
met de verf stripper heet maken en buigen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En een kabel in de buis steken bij het plooien, zodat je geen knik krijgt..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
volgende probleem tackelen : de vervang benzinepomp ,
blijkt toch de correcte vervanger te zijn !
heeft echte langs de aanzuigzijde een koppeling van 12 mm en de slang uit de tank is maar 8 mm .
Is hier een elegante en degelijke oplossing voor ??
Denk zelf aan een verloopnippel te laten draaien van 8 naar 12 .....
jullie suggesties of bevindingen ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
er zijn van “gates” verloopstukken te koop!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Nummer ?? leverancier ??
Kan het niet vinden bij Gates zelf .... zal wel aan het ventje liggen
Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
deze:
http://www.gatesrubbercompany.net/europe/brochure.cfm?brochure=2490&location_id=5167
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kun je geen verloopstukje solderen van koperen leiding volgens mij past 8mm in 12mm.
Gr. Martin
Dat past heel ruim, 12 mm koper is inwendig 10 mm dus er past nog een stukje 3/8” koper tussen.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
van 12 naar 10 naar 8?
Of een staafje 12 kopen en dat in de draaibank halverwege naar 8 verjongen en een gat 6 in boren?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>