11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
ds
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 20 februari 2011 02:11 PM
  [ # 151 ]

bekijk de staat van de contactpunten maar eens, ingebrand?

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 20 februari 2011 06:21 PM
  [ # 152 ]

Auto krijgt zaterdag een grote beurt, zal meteen die punten even laten vervangen…

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 21 februari 2011 12:49 AM
  [ # 153 ]

Puntjes en rotor zijn inderdaad heel makkelijk te controleren, maar het lijkt me niet logisch dat dit ineens en eenmalig gebeurt. Bovendien maakt de motor bij 120 km/u heel wat slagen in één seconde - en slaat er dus ook heel wat over. Je zou bij ingepitte puntjes of rotor ook verwachten dat de motor stationair niet al te best wil lopen.
Ik zou daarom ook even kijken of de 12V stekkertjes op de bobine en stroomverdeler nog goed contact maken. Even eraf halen en schoonmaken is een kleine moeite. Ziet het er een beetje geblakerd uit, dan was dat waarschijnlijk de reden van je storing.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 21 februari 2011 11:06 AM
  [ # 154 ]

Auto loopt stationair nog prima, ook niets anders te merken tijdens het rijden… zal wel een eenmalige hik geweest zijn…

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 maart 2011 06:38 AM
  [ # 155 ]

Nog achter je probleem gekomen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 01 maart 2011 11:36 AM
  [ # 156 ]

Jups, ingebrande contactpunten. Ook meteen de condensator maar vervangen. En het flexibel stuk, de radiateur, de veerbollen, ashoezen, tripiode-hoezen en de klepdeksel maar da’s een ander verhaal Very Happy Rijdt en veert als nooit tevoren!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 01 maart 2011 12:00 PM
  [ # 157 ]

Ja als je nieuwe bollen nodig had en ze zitten eronder das een andere wereld heh! Waarom geen elec. 123 ontsteking?

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 01 maart 2011 12:03 PM
  [ # 158 ]

Als die kapot is kan je helemaal niets, deze kan je zelf bijstellen als dat nodig is. Daarnaast was ie verder nog goed en had ik nog contactpuntjes, ik vind ‘t wel leuk zo.
Nieuwe bollen maakt zoveel uit, ‘t is echt een DS qua vering nu, zaten ook van die goedkopere CX-bollen onder, die duurdere gereviseerde zijn echt ‘t geld wel waard!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 maart 2011 03:45 PM
  [ # 159 ]

Weer druk bezig geweest zo te zien, goed hoor! Jij kan natuurlijk een goed waren onderzoek doen, nu met de nieuwe bollen is het veer gedrag weer redelijk gelijk in vergelijking met je pa’s ID en break?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 01 maart 2011 05:12 PM
  [ # 160 ]

Ja zeker, vooral dingen als “duiken met de kont” bij optrekken en het “herstellen” van de neus na hard remmen bij ‘t stoplicht zijn weer helemaal terug! ID veert ‘t lekkerst, LHS-systeem, maar m’n Dsuper komt daar nu echt heel dicht bij! Heb ook ‘t idee dat de Dsuper strakker en stabieler op de weg ligt.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 04 maart 2011 08:21 PM
  [ # 161 ]

Aangezien een nieuw stuur er na de beurt van laatst niet meer in zat, heb ik ‘n rol isolatietape gekocht en het stuur heel nauwkeurig ingetaped, het ziet er erg netjes uit, lijkt net het windsel van een oud type stuur en ‘t stuurt zoveel fijner zonder afbrokkelende stukjes… niet de meest perfecte oplossing, maar wel voor die tweeeneenhalve euro, dit gaat wel weer even goed!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 maart 2011 08:37 PM
  [ # 162 ]

Ik wil er wel een foto van zien, eigenlijk is dat bijna een eis, als ik zo bot mag zijn.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 04 maart 2011 08:37 PM
  [ # 163 ]

Zal er morgen een maken, dan zet ik meteen de nieuwe onderdelen onder de kap wel even op de foto, ook leuk om te zien vind ik!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 06 maart 2011 04:15 PM
  [ # 164 ]

Nou, foto’s van het stuur, zijn geen goede kwaliteits foto’s maar het idee is duidelijk!

‘t is trouwens wel een heel stuk comfortabeler dan een afbrokkelend stuurwiel!

Verder heb ik gemerkt dat de auto koud/net na starten nog wel snel weer afslaat, dat deed ie eerder niet….
Verder heb ik ‘t idee dat ie best wel rookt, en ook na 10 minuten rijden geeft ie bij volgas nog een flinke pluim en ook wat water…
te rijke afstelling van de verstuiver of carburateur?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 05:07 PM
  [ # 165 ]

Huh? Verstuiver?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook