2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motorkap wil niet open
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 maart 2011 04:46 PM
  [ # 16 ]

ja. dat mag.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2011 06:11 PM
  [ # 17 ]

5W in de verstralers? Dan klopt de benaming niet meer!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 02 maart 2011 09:30 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:
nltecoko schreef:

Ook ik vind dit een van de leukste aspecten van de derde neus.
Daarom heb ik de verstralers in mijn winterauto vervangen door lampen waarin een gewone H4 met groot- en dimlicht zit.
Nu kan ik ze lekker vaak gebruiken… al mag het eigenlijk niet.

Waren dat niet 2CV lampen? Heb je die in H4?

Het zou met 2CV lampen misschien ook kunnen, diameter klopt wel ongeveer, en die zijn er natuurlijk in H4. Tenslotte zijn er ook DS-reflectoren voor H4, en de eend is heel wat nieuwer… maar deze kwamen van een BX sport of 16 klepper of zo, met vier ronde lampen.

De buitenste reflectoren waren oorspronkelijk voor Duplo-lampen, (auto modeljaar ‘70). Deze reflecoren heb ik vervangen door H4 reflectoren, waar ik HID BiXenon, 3000K (geel) in heb zitten.
Ik rijd met deze auto ook ‘s winters midden in de nacht over onverlichte smalle landweggetjes, hoge dijkjes en polderlanen, en dan kun je niet teveel licht hebben. Of kachel, trouwens…

V.w.b. de APK: er zit natuurlijk een (origineel maar hier misbruikt DS-)schakelaartje tussen, waarmee een viertal relais wordt bediend die op hun beurt de lampen voeden. Zo kan ik voor dimlicht kiezen tussen binnenste, beide of buitenste lampen. Mijn APK-man maakte er geen probleem van.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook