4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Sebastiaan’s 25 GTI—- Het afscheid… T.e.a.b.
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 02 maart 2011 07:21 PM
  [ # 46 ]

Anders rij je toch ff naar CXTreme komend weekend. Heb je voor weinig andere kabels.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 02 maart 2011 10:29 PM
  [ # 47 ]

Tja Jeroen had dus geen passende liggen voor me Sad

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 03 maart 2011 10:32 AM
  [ # 48 ]

Dus iemand?

Daarnaast vroeg ik me ineens af, wat lust een 25GTI eigenlijk het liefst 95 of 98??? Rij nu al twee tanks op 95 maar bedacht me ineens dat dat misschien helemaal niet de bedoeling is :O. In het boekje staat alleen superbenzine dus daar heb ik niet zoveel aan…
(voelt zich echt ontzettend dom nu)

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 03 maart 2011 11:10 AM
  [ # 49 ]

Daar is hier en daar op het forum al wat over geschreven.

Ik heb een pomp in de buurt met 98. En daar gooi ik dan nog Shell Loodvervanger bij.
Ik heb begrepen dat de kleppen dat ongelode spul niet zo fijn vinden.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 03 maart 2011 11:18 AM
  [ # 50 ]

Wow ja loodvervanger… Had eigenlijk gedacht dat de motor van de CX nog zo modern was dat dat niet nodig was, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Heb trouwens moeite om dingen te vinden over brandstof afgezien van dat geneuzel over E10

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 03 maart 2011 11:25 AM
  [ # 51 ]

Lees dit draadje dan maar eens

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 03 maart 2011 11:54 AM
  [ # 52 ]

Als ik dat topic lees valt het dus allemaal wel mee. Binnenkort gewoon maar eens proberen.
Voor de zekerheid toch maar even een flesje loodvervanger gekocht, baat het niet dan schaad het iig niet.

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 11:56 AM
  [ # 53 ]

Op de oude CX club site staat een lijst met welke motor, welke benzine mag tanken.

Klik op FAQ en vervolgens op de vraag “Kan ik met mijn CX loodvrije benzine tanken?”

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 03 maart 2011 12:06 PM
  [ # 54 ]

Kijk dat is handig! Meteen uitsluitsel. Dat word dus 98 tanken want die van mij valt duidelijk niet in de categorie als pingelen uitblijft kan 95 gebruikt worden Very Happy

(mag ik voorstellen dat dit stukje ook op de nieuwe site komt???)

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 maart 2011 12:15 PM
  [ # 55 ]

Ja natuurlijk! Working on it Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2011 12:48 PM
  [ # 56 ]
Sebastiaandk schreef:

Dus iemand?

Hiero, origineel OEM: Bougiecord
vandaag bestellen in de webshop, dinsdag of woensdag in huis!

(of was dat de bedoeling niet?)  Wink


Anders nog leverbaar van Valeo, maar die zijn aanmerkelijk duurder: € 126,25 ex BTW.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 maart 2011 05:15 PM
  [ # 57 ]
Sebastiaandk schreef:

Dat word dus 98 tanken

de 2,5 gti kan toch gewoon op 95 rijden ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 06:17 PM
  [ # 58 ]

Maar volgens de CX clubsite dus wel met de opmerkingen:

- De kleppen slaan langzaam in. Stellen eens per 5000 km, na ca. 100.000 km waarschijnlijk een cylinderkoprevisie nodig. Loodvervanger toevoegen is beter.

en

- Sommige exemplaren vertonen pingelen, dan niet mogelijk. Indien pingelen uitblijft wel mogelijk.

Vandaar dat 98 aangeraden wordt. Maar ja, kom daar nog maar eens aan…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2011 07:20 PM
  [ # 59 ]

Wat een gelul over die kleppen die inslijten. Octaangehalte heeft niets met eventuele versnelde slijtage te maken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 07:44 PM
  [ # 60 ]

Ik heb de tabel niet helemaal gekopieerd, maar de 98 wordt natuurlijk aangeraden wegens het eventuele pingelen en de loodvervanger tegen het kleppen stellen. Dat snap ik zelfs nog Very Happy En ik citeer de site alleen maar, ik heb gelukkig geen verstand van auto’s Cool

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook